מיקי לוי
מיקי לויצילום: פלאש 90

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"מ) התייחס היום (שני) בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז לסקר שהוצג אתמול בחדשות 13 ובו זוכה מפלגתו ל-19 מושבים בכנסת. בהמשך הסביר מדוע דרש בוועדת הכנסת להפריד את ההצבעה בסוגיית הבריכות ומכוני הכושר.

לדבריו, "יש בהחלט מגמה של התחזקות משבוע לשבוע, לאור הטעויות הנוראיות של הממשלה".

על גנץ אמר לוי שתחילה הוא ירד בסקרים ל-14 מנדטים, "אחרי זה 11, היום הוא 9. אין ספק שהמצביעים המשותפים שלנו רואים בדיוק על מי ניתן לסמוך, יש גם מאוכזבים משאר המפלגות האחרות שאומרים שהם יצביעו עבורנו. אבל לא מן הנמנע שהליכוד הרך שאיבד את האמון שלו ברה"מ לאור השקרים החוזרים ונשנים מוצא את עצמו אצלנו ככאלה שעומדים במילה שלהם".

לוי סבור כי חלק מהקולות של כחול לבן שבו אליהם, וזאת כיוון שלדעתו "הם עשו את כל הטעויות האפשרויות שרק אפשר. אמרנו להם מההתחלה, זה היה יכול להיות אחרת, אני עבדתי שנה וחצי כמנהל בחירות כדי שגנץ היה רה"מ. לצערי, הם בגדו בכול מה שאנחנו סיכמנו בינינו ותראו מה קרה להם, הם פשוט מתרסקים".

בהמשך הסביר לוי מדוע התעקש להצביע על כל סעיף בנפרד בוועדת הכנסת אתמול בסוגיית ההגבלות בחדרי הכושר ובבריכות. הוא סיפר כי הוא למעשה יוזם הדיון, "שלחתי מכתב ליו"ר הועדה אחרי שישבתי עם נציגי מכוני הכושר, ביקשתי נתונים ממשרד הבריאות כמה נדבקו בבריכות. בתוך הצו הזה יש סגירת ברים, הגבלה של אולמות השמחות, של המסעדות, אני לא יכול להצביע נגד סגירת הברים. לכן, מה שביקשתי – 'בואי נפריד את סעיפי הבריכות ומכוני הכושר כדי שאוכל להצביע בעד וזה יעבור'. רה"מ לא רצה, פשוט לא רצה, והביא את כל המכלול יחד".

לוי חשף כי על סמך "הנתונים שהיו לי, בסך הכול נדבקו 35 איש, על פי הבדיקות שנעשו בבריכות. זה כלום, זה אפס קצהו. היא יכלה אתמול לגמור, והיה לי איתה סיכום והיא פשוט לא דיברה אמת. אני יזמתי את הדיון ולכן אצביע בעד. אבל בבקשה שתפריד את הבריכות ומכוני הכושר מהברים, היא שמה את זה בחבילה אחת. אני רוצה לפתוח אותם מחר בבוקר. אני פועל לפתיחתם. כדי להחזיר את העסקים והמשק חזרה לשגרה. לכן, אני לא יכול להצביע נגד סגירת הברים.

לסיום אמר ח"כ לוי: "הבוקר שמעתי שראש הממשלה נתן בדיוק אישור למה שהצעתי אתמול".