Aryeh Deri אריה דרעי
Aryeh Deri אריה דרעיYonatan Sindel/Flash90

שר הפנים אריה דרעי קיים הבוקר (שני) ישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובהשתתפות חברי סיעת ש"ס.

במהלך הישיבה חברי הכנסת של ש"ס התבטאו נגד התנהלות הסגר המבוצעת ללא שום מדיניות להורדת התחלואה.

דרעי אמר "הסגר כמו שהוא ללא שום חבילת סיוע מסביב, לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור כולו. לפני שמטילים סגר המדינה צריכה להיערך לחבילת סיוע הכוללת סיוע במזון, שמירה על המבוגרים תוך שימת דגש על פינוי מיידי של החולים". השר דרעי הדגיש "אם אין אפשרות לפנות את החולים אין שום הגיון לעשות סגר".

חברי הכנסת של ש"ס ציינו בכאב את נושא האלימות המשטרתית כלפי המגזר החרדי ואת "היד הקלה" לעומת האוכלוסיה הכללית".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי זעם על האכיפה הבררנית והביא דוגמא, "בזמן שבביתר אשה מקבלת קנס של 2000 ש"ח, בת"א מחלקים מסכות הציבור שלנו מרגיש נרדף".

יו"ר ועדת הכלכלה הרב יעקב מרגי סיכם את ההרגשה הכללית בציבור החרדי: "במקום קנס השוטרים נותנים אגרוף".

סגן שר הרווחה הרב משולם נהרי אמר בכאב כי "הציבור החרדי - הפך להיות שק חבטות. המשטרה נוהגת באלימות, והחמור מכל שהדבר משליך על בריונים מהציבור שתוקפים חרדים. "אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר"? רה"מ חייב להתערב ולשים קץ להתעמרות".

חה"כ הרב משה אבוטבול סיפר, "מגיעים אלינו מאות פניות גם מהסגר בבית שמש כולל יחס קשה מצד חלק מהשוטרים, קשה לשכנע ציבור כשלא מפורסמים קריטריונים לסגר והבהרות".

השר דרעי סיכם את הדיון: "לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלא לרעה - הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק".

ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה סיכמו, "ימונה ניצב בדימוס, אריק יקואל לראש הצוות המייעץ לשר בנוגע למגזר החרדי. טענות חברי הכנסת של הסיעה מוצדקות והממשלה תפעל לתקן זאת בהקדם".