שרן השכל
שרן השכלצילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (שני) על הקמת הצוות הבין-משרדי לבחינת הרפורמה בקנאביס.

בראש הצוות, שיתכנס לראשונה ביום רביעי הקרוב, תעמוד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), עו״ד עמית מררי, והוא יורכב מנציגים של משרדי הבריאות, ביטחון הפנים, אוצר, רווחה וקידום קהילתי.

הצוות הבין-משרדי יבחן את הצעות החוק שהגישו חברי הכנסת שרן השכל (ליכוד) ורם שפע (כחול לבן) ויסייע בגיבוש הצעת חוק ממשלתית מקיפה שתסדיר את מדיניות האכיפה והצריכה של סם הקנאביס בישראל.

מובילי המהלך בכנסת, חברי הכנסת שרן השכל ורם שפע, ישתתפו בישיבת הפתיחה כדי להציג את הצעות החוק שגיבשו.

ח"כ שרן השכל אמרה כי "כפי שהבטחתי, לצד ההתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי, לא אניח את חוק הקנאביס בצד אלא אמשיך לקדם אותו בכל הכוח. התכנסות הצוות במהירות, תוך כדי אתגרים לאומיים, היא בשורה שמוכיחה רצינות של משרדי הממשלה. כולי תקווה שכך יתנהלו הישיבות - במהירות וביעילות. אחרי חמש שנים של מאבק על חירותם של אזרחי ישראל, אני מתחילה לראות התקדמות לקראת סגירת המעגל".

ח"כ רם שפע הוסיף, "התחייבנו להוביל שינוי ולשמחתי, לצד ההתמקדות באתגרי הקרונה, הצוות הממשלתי מתחיל לעבוד לקראת שינוי החקיקה ההיסטורי ביחס לצריכת קנאביס לשימוש עצמי. אני מאוד מקווה שבתום התהליך נוכל לייצר מציאות חדשה של לגליזציה אחראית אשר תסדיר את הפריצות הקיימת בתחום מזה שנים, תכניס מיליארדים לקופת המדינה ותשים סוף למדיניות הקנסות הנוכחית".