סלילת אל ערוב
סלילת אל ערובצילום: מועצת יש״ע

לאחר שהסתיימו ההפקעות וסימון תוואי הדרך, אתמול (ב') התפרסם המכרז לביצוע כביש עוקף אל-ערוב (חוצה יהודה).

הכביש הוא חלק מתוכנית האב לתחבורה שמקדמת מועצת יש"ע, אשר מטרתה היא שיפור תשתיות הכבישים בכל אזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן. הכביש, אשר יחבר בין מרכז גוש עציון וצפון הר חברון-קריית ארבע, יעקוף את הכפרים אל-ערוב ובית-אומר ויאפשר לנוסעים בדרך לנוע בצורה בטיחותית ונוחה.

הכביש החדש ישפר את הרמה התשתיתית של הדרך, ישפר את חווית הנסיעה ויפחית את עומסי התנועה לכלל האוכלוסיות המתגוררות באזור.

בחודשים האחרונים עבר הכביש החדש, כ-7 ק"מ אורכו, תהליך של סימון תוואי הציר על ידי טרקטורים בשטח. השלב השני, ביצוע פריצת הכביש וסלילתו, יחל תוך מספר חודשים לאחר פתיחת המכרז, ייסלל וייפתח בהקדם לטובת כלל הנוסעים בכביש.

כזכור, פרויקט הכבישים העוקפים הוא חלק מתכנית הפיתוח לתחבורה אשר מקדמת מועצת יש"ע בשנים האחרונות יחד עם משרד התחבורה, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד האוצר והמנהל האזרחי. בין הפרויקטים השונים הנמצאים בתכנית: כביש עוקף אל-ערוב, כביש עוקף חווארה אשר בעוד כחודשיים עתיד להתפרסם המכרז אשר יסדיר את ביצועו, שיקוע קלנדיה, כביש עוקף לובן, שדרוג כביש 60, שדרוג כביש 55 ועוד פרויקטים נוספים בתחום התחבורה אשר מטרתם להגביר את הבטיחות של הנוסעים בדרך ולהוריד את זמני הפקקים. 

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני: "תכנית האב לתחבורה היא חלק חשוב מפיתוח ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אשר תפחית את עומסי התנועה ותאפשר נסיעה יותר בטוחה לתושבי גוש עציון, הר חברון וקריית ארבע-חברון. כך מקדמים את הריבונות - באמצעות פיתוח. עוד כביש ועוד מחלף יחזקו את ההתיישבות ויקבעו את אחיזתנו בחבל ארץ זה".

*ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בירך ואמר: "כביש לב יהודה אמור לחבר את עיר האבות למרכז גוש עציון. מדובר במהלך התיישבותי חשוב ביותר עבור אנשי גוש עציון. פיתוח של תשתיות ראשיות בסדר גודל כזה, בהכרח יביא תושבים חדשים לאזור וישפר דרמטית את רמת החיים אצלנו. אם בעבר כבישים מהסוג הזה נועדו לפתור בעיות ביטחון, היום מדובר אך ורק בפיתוחו של נדבך חדש במפעל ההתיישבות. אנחנו מודים לשרי התחבורה לשעבר ישראל כץ ובצלאל סמוטריץ', לשרה הנוכחית מירי רגב, לאוצר ולמשרד ראש הממשלה שלא ויתרו על פרויקט כה חשוב בימים מורכבים כל כך עבור כלכלת ישראל.