מסדירים את תכנון המרחב הימי
מסדירים את תכנון המרחב הימיצילום: אייסטוק

מינהל התכנון מפרסם את מסמך המדיניות למרחב הימי שיגדיר את ההזדמנויות הכלכליות וההשקעות בו.

המסמך, שפורסם בעיתון 'ישראל היום' , רואה את הים כחלק בלתי נפרד משטחה של מדינת ישראל ועוסק במכלול רחב של נושאים וקווי מדיניות שמצרפים את ישראל לרשימה מכובדת של מדינות מפותחות שהשלימו בשנים האחרונות מהלך תכנוני דומה למרחב הימי שלהן.

הוא כולל הסדרה ותיאום במרחב הימי, פעילות של ספנות וסחר, ביטחון, פנאי ונופש, פיתוח קווי תשתית ימיים, חקלאות ימית, שמירת טבע, עתיקות ומורשת.

כחלק מההגנה על משאבי טבע ומורשת, המסמך מתייחס להגדרה מרחבית של אזורים ימיים מוגנים להגנה על משאבי טבע, שימור בתי גידול כמו גם ארגון נכון של משאב החול וטיפול בזיהום ים.

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי החליט לאמץ את מסמך המדיניות. "המסמך מציג לראשונה חזון למרחב הימי של ישראל ומאפשר פיתוח מושכל של המשאבים בים לצד שמירה על משאבי טבע. אני גאה על כך שמדינת ישראל מצטרפת למדינות מתקדמות בעולם שהובילו מהלך כזה, ובטוח שהמסמך יהווה מנוף כלכלי חשוב לצמיחה של מדינת ישראל בעתיד".

מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר הוסיפה, "בעתיד הקרוב צפויה מדינת ישראל להידרש להרחבת פעילויות בים. מינהל התכנון הוביל לראשונה מהלך שבחן את הצרכים העכשוויים והעתידיים תוך כדי הסתכלות מערבה אל הים הן במים הטריטוריאליים והן במים הכלכליים. מדובר במהלך שמציג תפיסת עולם חדשנית שמביאה בחשבון את השינויים והמגמות במרחב הימי. מסמך המדיניות הימי מציג חזון כל־ כלי־חברתי, לצד שימור ערכי הטבע, הנוף והמורשת".