עופר ברקוביץ', יו"ר האופוזיציה בירושלים ויו"ר סיעת התעוררות

עופר ברקוביץ', יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים ויו"ר סיעת התעוררות, מעריך שבפעילות נכונה היה אפשר לצמצם את הנזק של היריות שנשמעו ברחבי העיר בשבת האחרונה וגרמו לבהלה בקרב התושבים.

"היה מידע מקדים, זה אירוע שאנחנו מכירים אותו והיתה שבת קשה במיוחד שחצתה כל קו אדום אפשרי. לא ייתכן שנאפשר ירי חי וזיקוקים בעוצמות כאלה משעות הבוקר המוקדמות ועד אמצע הלילה", אומר ברקוביץ' לערוץ 7.

לדבריו, "היה כאן מחדל של העירייה והמשטרה שהיו יכולות לפרוס כוחות בשטח, לתאם עם המנהיגות במזרח ירושלים ולצמצם את הפרות הסדר והפגיעה בכל כך הרבה תושבים. יש ציבור דתי גדול שכלל לא הבין מה קרה".

"המציאות שיש מצבורי נשק ושימוש בנשק חי בשכונות ירושלמיות היא לא כזו שאפשר להשלים איתה. עשינו צעדים בשנים האחרונות כדי להגביר את אכיפת החוק. יש עוד הרבה עבודה. גורמים קיצוניים מנסים להסית ועלינו לשמור על האחריות והריבונות שלנו במזרח ירושלים", מוסיף ברקוביץ'.

לשאלה על התנהלות המשטרה מול הציבור החרדי הן בהפגנות והן בהקשר של נגיף קורונה עונה ברקוביץ', "אני חושב שראינו בשבועות האחרונות מספר סרטונים קשים של מעצרים בעייתיים, של התייחסות בלתי ראויה לילדים ולנערות. על המשטרה מוטלת משימה קשה וכשעושים טעויות צריך לדעת לקחת אחריות כי הדבר הזה יאפשר את הגברת האמון".

"היו מקרים מול הציבור החרדי שההתנהלות בהם היתה לא טובה ולא ראויה. יש מקום לתיקון ולשיפור", הוא מסכם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי בסוף השבוע פעלה נגד שיגור והחזקת זיקוקים בניגוד לחוק במזרח ירושלים וכי 38 חשודים עוכבו / נעצרו וכ - 185 'כוורות' זיקוקים נתפסו. "משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים והכלים העומדים לרשותה, על מנת למצות את הדין עם אותם החשודים, שבחרו לחגוג תוך סיכון חייהם וסיכון חיי ורכוש הציבור".