ניסו שחם בבית המשפט, הבוקר
ניסו שחם בבית המשפט, הבוקרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (שלישי) את ערעורו של ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, שהורשע לפני כחמישה חודשים בעבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה ומרמה והפרת אמונים ונידון לעשרה חודשי מאסר בפועל.

ניסו שחם הורשע בכך שבמהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות לו.

למרות קשרים אלה הוא לא נמנע מטיפול בענייניהן המקצועיים והאישיים תוך הסתרת הקשרים האינטימיים. בנוסף, הורשע ניסו שחם גם בעבירות מין שביצע בשוטרות.

בחודש פברואר, כאמור, בית משפט השלום בתל אביב גזר עשרה חודשי מאסר בפועל על שחם. כמו כן, נקבע כי שחם ישלם כ-3,500 שקלים לשלוש המתלוננות, וקנס על סך 7,500 שקלים.

השופט שמואל מלמד קבע כי למרות הזמן שעבר מביצוע העבירות אין בכך כדי לטשטש מעוצמת העבירות וחומרתן. "הנאשם לא לקח אחריות על מעשיו ויש בכך פגיעה קשה באמון בשוטרים".

לפסק הדין לחצו כאן

גזר הדין ניתן לאחר שבחודש ספטמבר האחרון קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעור המדינה, הרשיע את ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירות של הטרדה מינית והפרת אמונים, ודחה את ערעורו של שחם על הרשעתו בעבירה של מעשה מגונה.

בכך קיבל בית המשפט המחוזי את ערעור הפרקליטות והפך את פסק הדין של בית משפט השלום שזיכה את שחם ממרבית האישומים נגדו.

בהכרעת הדין מתחו שופטי המחוזי ביקורת חריפה על שחם ועל התנהלותו ביחסים עם שוטרות לאורך שנותיו הארוכות במשטרת ישראל.

בהכרעת הדין החריפה כתבו השופטים, "יחסיו של שחם עם שוטרות זוטרות ומבלי שטרח למשוך ידיו בענייניהן מהוות הפרת אמונים ומהווה פגיעה באמון הציבור. אין במישור המשמעתי כדי לתת מענה למעשים. מעשיו מביאים את הדברים מהמרחב האפור למרחב השחור".

"יצירת קשר עם שוטרות זוטרות לצורך מאוויו המיניים הפכה לשגרת חייו של שחם. נחשפה תמונה קשה של התנהלות שגרתית, יצירת תנאים לקשרים עם השוטרות תוך ניצול נסיבותיהן האישיות של השוטרות שהיו חשופים לו מתוקף תפקידו", הוסיפו השופטים.