ינקלביץ' בסיור. היום
ינקלביץ' בסיור. היוםצילום: דוברות

שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ' סיירה היום (שלישי) במועצות האזוריות מטה יהודה, אבו גוש וקריית יערים, ונפגשה עם ראשי הרשויות - ניב ויזל במטה יהודה; סלים ג'אבר באבו גוש, והרב יצחק רביץ בקריית יערים (טלז סטון) ועם מנכ"ל מרכז הינם, ירון קנר.

בפגישות שמעה השרה על התמודדות המועצות עם הקורנה, הפקת לקחים מהגל הראשון, מצב העסקים וחיי הקהילה בכל רשות.

חלק מהותי בפגישות עסק בתכניתה של שרת התפוצות ליצירת חיבורים ושיתופי פעולה בין קהילות יהודיות ורשויות מקומיות בארץ, לבין קהילות יהודיות בחו״ל, זאת כחלק משורת תכניות חדשות שהשרה מבקשת לקדם, להיכרות מעמיקה, מעורבות ואכפתיות לחיים היהודיים בחו״ל, ועל תפקידה המרכזי של הקהילה בחיי היהודים בחו״ל, ובמיוחד בעת משבר הקורנה.

השרה ינקלביץ' אמרה: "רתימת ראשי הרשויות ליוזמה היא שלב חשוב ביצירת הקשרים והפלטפורמות לשיתופי הפעולה עם הקהילות והתושבים. המטרה היא לחבר את דינה מחדרה למגי בפינסילבניה ואת משה מבני ברק לאלכס ממוסקבה, על בסיס הזהות היהודית שלהם, ההיסטוריה המשותפת, האחריות לעתידו של העם היהודי והערבות ההדדית במיוחד בתקופת הקורנה".

"ב'הינם' עברתי תהליך של התבגרות, כמו ילד שמאבד את התמימות שלו - כך סיפר לי היום ידידיה, בחור חרדי שהשתתף בפרויקט של מרכז 'הינם' באבו גוש. המרכז הזה מציע לבאים בשעריו לחיות לזמן מה 'חיים של אחרים' ולגור למשך יום או יותר בקהילה שרחוקה מעולמם. ההיכרות הזו הופכת את העולם שלהם לרב גוני, לעשיר יותר, למסקרן יותר. בהמשך, נפגשתי גם עם ראש המועצה באבו גוש, סלים ג'אבר, שסיפר לי על היישוב שמהווה סמל ותקווה לשכנות טובה בין יהודים לערבים. אמרתי להם שאעשה מה שאוכל כדי לסייע להם ולקדם פרויקטים דומים שיהפכו את החיים שלנו כאן בישראל לסובלנים יותר", הוסיפה השרה.

‏ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה ציין, "שמחנו לארח את השרה עמר ינקלביץ במטה יהודה במהלכו תודרכנו אודות תכנית העבודה של משרדה מול מדיניות המועצה. אנו נמשיך את הקשר בנושא תכניות עבודה לקידום וחיזוק הקשרים עם יהדות התפוצות באמצעות משרדה״

ראש מועצת קריית יערים, יצחק רביץ, אמר: "בקרית יערים יש קהילות עולים מארה"ב דרום אמריקה ודרום אפריקה. אנו רואים עצמינו כחלוצים לפעילות לשמירת הקשר של קהילות בישראל עם יהדות התפוצות. אנחנו מודים לשרה שנותנת לכך דגש רב. נשמח לעשות ביחד מיזמים, שיתופי פעולה שתכליתם שמירת הזהות היהודית והידוק הקשר בין כלל יהודי העולם".

ראש מועצת אבו גוש, סלים ג'אבר, הוסיף, "תודה לשרת התפוצות עומר ינקלביץ' על שהגיעה לביקור ביישובנו- יישוב שמסמל את העשייה שלה- חיבור בין מגזרים שונים בחברה הישראלית ומהווה סמל התקווה לשכנות טובה בין יהודים לערבים"

השרה ינקלביץ' סיירה היום גם ביקב קסטל, ובמרכז "הינם" באבו גוש, שמעה על הקשיים בתקופת הקורונה, וקיימה ישיבת עבודה על שיתופי פעולה עם ראשי קהילות שעלו מחו"ל בקריית יערים.

ינקלביץ' בסיור. היום
ינקלביץ' בסיור. היוםצילום: דוברות