משה גפני
משה גפניPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיפר הערב (שלישי) בראיון לגל"צ על התחושות הקשות ברחוב החרדי לנוכח מפת הסגרים.

"האוירה בציבור החרדי היא קשה שאני לא זוכר כמוה מעולם. התחושה של הציבור שלנו הוא שמתנהגים איתנו באיפה ואיפה. אנחנו רואים את התחלואה בכל הערים, למה רק בערים שלנו יש סגר? מה חטאו האיש והאישה, הבן והבת החרדים שלא יכולים לצאת בבוקר מהבית ללימודים ולעבודה. מה פשעי ומה חטאתי?", תהה גפני.

"לא זוכר בשנים קודמות הרגשה כזאת בציבור החרדי, שעוברת כחוט השני בנושאים שעל סדר היום", ציין גפני, "לא חושב שזאת מציאות שאנחנו יכולים להשלים איתה. ההסברה בציבור החרדי היא לקויה ולא מותאמת. אף אחד מהציבור הזה לא נמצא במערכות קבלת ההחלטות וההסברה, אנחנו מציעים לשם כך את מנכ"ל עיריית בני ברק שמואל ליטוב כפרויקטור, הוא הוכיח את כישוריו והצלחתו במתווה הקפסולות בישיבות, שם אין אפילו נדבק אחד".

גפני הזכיר כי לא תמך בפתיחת המשק באופן שבוצעה, "אני הייתי נגד פתיחה בבת אחת של המשק. זה היה נראה כאילו הולך להיות פה מרד וכנראה שרה"מ חשש מזה".

על המחלוקת בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר אמר גפני, "לא אתן בשום פנים ואופן יד להגבלת הביטוח הלאומי בידי האוצר. הביטוח הלאומי הוא אחד הכלים החברתיים החשובים שיש לממשלה. זה צריך להיות גוף מקצועי ועצמאי".

על סוגיית התקציב אמר גפני, "אני תומך בכך שהתקציב יעבור מהר - תקציב חד שנתי הוא האפשרות העומדת בתנאי זה, אבל זה לא יהרג ואל יעבור".