מפקד חדש לפיקוד המרכז: האלוף תמיר ידעידובר צה"ל

האלוף תמיר ידעי נכנס היום (שלישי) לתפקיד מפקד פיקוד המרכז, בטקס שנערך במפקדת פיקוד המרכז בירושלים במעמד הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

ידעי מחליף בתפקידו את אלוף נדב פדן, אשר כיהן בתפקיד זה במשך שנתיים ויוצא כעת לחופשת פרישה, לאחר שירות צבאי של 34 שנים.

הרמטכ"ל כוכבי אמר בטקס, "אנו נמצאים באחת מהתקופות השקטות באזור יהודה ושומרון בעשור האחרון, וניתן לזקוף זאת לפעילותו השיטתית והנחושה של פיקוד המרכז. ההבדל בין אירוע טרור הגובה את חייהם של חפים מפשע, לבין חיים בטוחים המתאפשרים בזכות סיכול טרור המתרחש מידי יום, טמון בפעילות סביב השעון, הכוללת מאמץ מודיעיני מתמשך, פעילות מבצעית ונחישות".

"לאחרונה קיבלנו תזכורת כואבת למחיר היקר שגובה משימת ההגנה המתמשכת בגזרה, כאשר נפל סמ"ר עמית בן יגאל, זיכרונו לברכה, במהלך פעילות מבצעית לעצירת מחבלים. אנחנו בתקופה שיכולה לאתגר את יציבות האזור. צה"ל הוא צבא ההגנה לישראל והוא יספק הגנה וביטחון נוכח כל החלטה שתתקבל על ידי הדרג המדיני ובכל מציאות שמולה יידרש לפעול", הוסיף כוכבי.

אלוף נדב פדן אמר בטקס, "גם בימים אלו, של כיוונים שונים ופתיחה של שיח עיצובי, אנחנו לא נחים על זרי הדפנה. אנחנו לוקחים בחשבון שהסכסוך עוד רחוק מקיצו ושאתגרים יהיו למכביר בשנים הקרובות. כאמור, בתוך הדינמיות, אנו ממוקדים בחובותינו הבסיסיות, לביטחון ולאפשור החיים האזרחיים. בפיקוד המרכז אין רגע דל, לומדים יום יום, בחיכוך עם השטח. זו מעבדת הקרב של ההתרחשות הטקטית של צה"ל ולכן ראינו פה סנוניות ראשונות לתוכנית הרב שנתית תנופה, פיקוד דיגיטלי, מרחב חכם וחטיבות מרחביות חכמות, מחלקת אח"ם ושיתוף פעולה טכנולוגי-מודיעיני בין אגף המודיעין לשירות הביטחון הכללי".

"הבסיס לקיום שלנו פה, ליציבות ולשגשוג בחבל הארץ הזה, הוא בראש ובראשונה ביטחון וחיי האדם. על חיי האזרחים, על כבוד האדם באשר הוא אדם, אי אפשר להתפשר, לא על חיי אחינו אוהבי הארץ ומתיישביה, וגם לא על חיי התושבים הפלסטינים, אלו שלא מעורבים בטרור. זוהי דרכו של צבא ההגנה לישראל, וזה המצפן של פיקוד המרכז. תמיר, עם כניסתך לתפקיד, תהפוך למפקד ה-30 של פיקוד המרכז, אני בטוח שתסתכל לא מעט על ארון הספרים הישנים ועל הסיפורים שליוו את חייך, ותדע בכישרונך לקחת את הפיקוד להישגים חדשים", הוסיף.

מפקד פיקוד המרכז הנכנס, אלוף תמיר ידעי, אמר בטקס "אני מקבל את הפיקוד על פיקוד המרכז בתחושת שליחות ואחריות, נכון ומוכן לאתגר המנהיגותי והמקצועי של הובלת הפיקוד במציאות המורכבת בפניה כולנו ניצבים. אני עומד כאן לפניכם ברגשות מעורבים של הכרת תודה, חרדת קודש ואמונה גדולה. הכרת תודה על הזכות אשר ניתנה לי להוביל את הפיקוד בוודאי בימים אלה. חרדת קודש בשל גודל ומורכבות המשימה הניצבת בפניי ומתוך אמונה גדולה ביכולתם של מפקדי וחיילי הפיקוד לעמוד איתן בפני כל משימה ואתגר שיציבו לפתחנו".

"נדב, אתה מסיים היום 34 שנות שירות. חוכמתך, שיקול דעתך ויכולתך להרחיק ראות היו לקטר שהוביל את פיקוד המרכז להישגים מרשימים הניכרים היטב במרחבי ויחידות הפיקוד. בשמי ובשם פיקוד המרכז אני מבקש לאחל לך את מלוא ההצלחה, להודות לך על הדרך בה הובלת את הפיקוד, ועל תרומתך ארוכת השנים, אין ספק כי הטבעת חותמך בחומת המגן של ישראל. מפקדי וחיילי הפיקוד, סוגיות המדיניות שעל הפרק, לצד התמודדות עם סיכול טרור ברקע התמודדות עם נגיף הקורונה, יש בהן כדי לערער באופן מהותי את המציאות בה פעלנו עד כה ולהציב בפנינו אתגרים חדשים, סיכונים והזדמנויות.

''איננו ששים אל הקרב, אך אם ניאלץ לשלוף את חרבנו מנדנה עלינו לוודא כי פיקוד המרכז יהיה כשיר, זמין, ומוכן לכל תרחיש. בידינו עוצמה צבאית אדירה, המורכבת בראש ובראשונה מאנשים איכותיים ומטכנולוגיה משובחת. נקפיד להפעילה במקצועיות ונחישות, נאמנים לערכי המוסר והחוק, נעמוד במשימות ונהיה ראויים לאנשים שהופקדו בידינו", הוסיף.