אורי גורדין ואלון דוידי
אורי גורדין ואלון דוידיצילום: דוברות שדרות

מפקד פיקוד העורף הנכנס, אלוף אורי גורדין, ביקר בעיר שדרות יחד עם ראש מחלקת מיגון, אלוף-משנה דודו עבאדא, וראש ענף עורף בפיקוד הדרום, סגן-אלוף ניר עוגן.

בביקורו קיים האלוף הערכת מצב שבה הוצגו סיכומי הפעילות במרחב האזרחי בחודשים האחרונים ונדונו סוגיות בהיערכות לחירום. בנוסף התקיימה הערכת מצב בנוגע לנתוני תחלואת הקורונה.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הציג בפני האלוף את צורכי מיגון של העיר ופערים שעודם קיימים, כמו המשך התקנת מערכת "שומר הסף" בכלל המיגוניות בעיר. המערכת מאפשרת לעירייה להשאיר את המיגוניות נעולות בזמן שאין רקטות וברגע שמופעלת התרעת "צבע אדום", המיגונית נפתחת באופן אוטומטי.

לאחר שמסתיים סבב הלחימה, עוברים עובדי מחלקת הביטחון ונועלים את המיגוניות באופן ידני כדי לוודא שאין אנשים בפנים.

נושא נוסף עליו עמל דוידי כבר זמן רב, הוא הקמת מבנה עירייה חדש, ממוגן ומונגש. כידוע, מבנה העירייה הנוכחי בשכונת נאות הנשיא שיתפנה בקרוב לטובת מבנה משרדים ועסקים, אינו מונגש ואינו ממוגן.

דוידי שכנע את משרד הביטחון שיותר נכון וכלכלי לבנות מבנה חדש מאשר למגן ולהנגיש את המבנה הקיים. דוידי ביקש מהאלוף גורדין לממש את הסיכום אליו הגיע עם משרד הביטחון, שעלותו כ-16 מיליון שקלים.

בנוסף, העלה דוידי בפני האלוף צורך בסיוע תקציבי לחפ"ק נגרר, רכב תפעולי לתחזוקת המיגוניות וכן סלילת דרך ביטחון, כולל בניית חומה וקיר אקוסטי והתקנת מצלמות בציר שבין צומת שדרות-ניר עם לכיוון קיבוץ אור הנר.

"הייתה פגישה חיובית מאוד עם האלוף גורדין, ממנו התרשמתי מאוד, ועם הצוות המקצועי שלו", אמר דוידי, "אני מקווה שנמשיך לשתף פעולה ולפעול למען התושבים שלנו רק בימים של שקט מקסאמים ולא בימי חירום".

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין: ״אני מתרשם שהרשויות בדרום שמות להן לדגל את החוסן האזרחי, לכידות קהילתית ותקווה לשיפור המצב וזה מרשים לראות קודם כל כאזרח במדינת ישראל. הנושא של חירום בשגרה הוא אחד מהמרכיבים הכי חשובים כאן, צריך כל הזמן לשים את זה לנגד עינינו - שכן תמיד יש צורך בעליית מדרגה במוכנות לחירום.

"נעשתה קפיצה ענקית בשנה האחרונה בהיבט המיגון באזור הדרום ובניית ממ״דים, ואנחנו כאן לעזור גם בעידוד מיזמים ופרויקטים משותפים", הוסיף גורדין.