נחל ראש פינה
נחל ראש פינהצילום: קובי פינקלר

כולנו מחפשים בימים אלו, בקיץ החם והלח מקור מים לטבול ולהצטנן בו. עמותת התיירות "ארץ הגליל" בשיתוף "קשת יהונתן" ממליצה על טיולי מים קרירים לימי הקיץ.

טיול בנחל ראש פינה

נחל קטן בפאתי המושבה הציורית ראש פינה. ההליכה לצד מים זורמים בגובה הקרסול. לאחר כ- 300 מטר מהחניה תוכלו לעצור ב"בריכה של בן", שכשוכית קטנה על שמו של בן אורן, בן ראש פינה. מכאן תוכלו להחליט האם לחזור לאוטו או להמשיך במעלה הנחל.

מספרים שכשהגיעו ראשוני המתיישבים למקום בימות החורף, שליחים של קבוצה מרומניה שחיפשה מקום להתיישב, עוד לפני הימים שמי המעיינות נשאבו לטובת שתיה וחקלאות, זרם במקום נהר גדול. השליחים חזרו מאושרים לקבוצה שחיכתה ברומניה ובישרו להם שהם מצאו כפר עם נהר ממש דומה לנוף הבית. האגדה מספרת שהם שכרו במיוחד בונה סירות שיבוא איתם לארץ ויפעיל את המזח עליו הם חלמו. כשהגיעו בקיץ, גילו שהנהר נעלם ומה שנשאר הוא זרימה נחמדה של מים עד גובה הקרסול, קצת פחות ממה שהכירו ברומניה.

איך מגיעים? ב- Waze: בית העלמין ראש פינה. מחנים את הרכב בחניה והנחל זורם כבר לידכם, מכאן תעלו במעלה הנחל בשביל. ללא תשלום.

פלג נחל שניר

הנחל נמצא בקצה של אצבע הגליל, במקום שמעטים מכירים, גישה לא מוכרת לנחל שניר. נוסעים לכיוון העיר קריית שמונה, חוצים אותה ופונים מזרחה (ימינה) לכביש 99 אל נחלי וקיבוצי צפון עמק החולה, עד שמצד ימין שלנו, לאחר כ 6 ק"מ, רואים את מרכז מסחרי "גן הצפון", נכנסים למתחם וחונים בצדו הימני ביותר (הפינה הקרובה ביותר לכביש) בסמוך למסעדה המזרחית. מצד ימין יש מדרגות היורדות היישר אל הנחל. זה הזמן להגיד "וואו!" נחל שניר זורם בנחת בטורקיז-ירוק מדהים והוא בשיאו. ממש בסמוך, נבחין בזרם שוצף וגועש של מים קרירים הנשפכים לנחל. אלו מים שנשאבים מנחל השניר לטובת תחנת הידרו-אלקטרית (ייצור חשמל מאנרגיית המים) ומוחזרים (נקיים לגמרי) אל הנחל. מה שנשאר הוא לפרוס מחצלת וליהנות מהמראה המדהים. שימו לב! במרכז הנחל הזרם סוחף מאוד. הכניסה חינמית וללא תיאום. אסור לשהות במקום לאחר שעות החשכה. (לא שמורת שניר )

איך מגיעים? (ב- Waze: "מתחם גן הצפון").

פרטים נוספים על אתרי לינה, אטרקציות וקולינריה- עמותת "ארץ הגליל" - https://www.tourgalil.co.il/