חיפה
חיפהצילום: Zack Wajsgras/Flash90

סערה בעקבות החלטת ועדת השמות של עיריית חיפה לקרוא רחוב בעיר על שמה של הזמרת המצרייה אום כולתום.

רג'א זעאתרה, העומד בראש גוש החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון בעיריית חיפה המשמש גם מזכיר המפלגה הקומוניסטית בעיר, אומר כי קריאת רחוב בחיפה על שם הזמרת המצרית התאפשר בזכות יוזמה של גוש החזית בעירייה.

בהודעה שפרסם (רביעי) נאמר, כי הגוש הצליח בעבר להנציח מנהיגים פוליטיים ואנשי רוח ערבים בשמות של רחובות כמו למשל, תוופיק טובי, אמיל חביבי, עיסאם אל-עבאסי, אמיל תומא ומיי זיאדה, וכן לשמר שמות אישים היסטוריים דוגמת עומר אל-ח'יאם, אל-חרירי, עומר בן אל-ח'טאב, אל-פאראבי במקומות "שעמדו איתן מול ציפורני ההרס" שכן "זו זכות חוקית שאנו נאבקים למענה".

לדבריו, קריאת הרחוב בחיפה על שם אום כולת'ום היא הישג חשוב עבור תושבי חיפה ערבים לאור היות הזמרת המצרית בעלת השפעה על הערים חיפה, יפו וירושלים בשנות השלושים של המאה הקודמת.

זעאתרה אמר עוד, כי מתקיים מאמץ לרשום הישגים דומים נוספים שיביאו לביסוס הקיום וההיאחזות הערבית במולדת ובעיר חיפה וכדי להפריך את הנרטיב הציוני בדבר היותה של הארץ ריקה מתושבים.

הוא הביע התנגדות לכל ניסיון של ממשלת ישראל לנצל את ההישג הזה של ערביי ישראל כדי לקדם את "מדיניות הכיבוש והתוקפנות" או להלבין את מעשיה המתאפיינים ב"קיצוניות ובגזענות".