נתניהו: "אני שומע את המצוקה, ניתן מענקים"לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב כי הוא מתכוון להעניק לאזרחים בתוך ימים אחדים מענק כספי במסגרת ההתמודדות עם משבר הקורונה.

"אנחנו בעיצומו של הקיץ אבל ענני הקורונה מכסים הרבה מדינות בעולם. הגל השני כבר הגיע אלינו ואנחנו נאבקים בו בנחישות ובאחדות", פתח נתניהו.

לדבריו, "הקו שמנחה אותנו הוא נקיטת צעדים בריאותיים ובמקביל צעדים כלכליים. צעדים בריאותיים שיסייעו לנו לשמור על החיים שלכם אזרחי ישראל וצעדים כלכליים שיקבלו על המצוקה שרבים מכם מתמודדים איתה. אני שומע את המצוקה שלכם, אתם לא לבד".

נתניהו פירט את סכומי המענק. "הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו - תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שעשינו לפני שבוע".

"משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל מענק של 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים מענק ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקלים מענק. כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקלים לנפש".

ראש הממשלה הצהיר כי "רוב אזרחי ישראל יקבלו את הכסף בתוך ימים. אני בטוח שאקבל את התמיכה של בני גנץ ואחרים כדי שנוכל להסתפק בהחלטת ממשלה. אם נידרש לחוקק את המענק הזה, אני מצפה מכל סיעות הבית לתמוך בו כדי שנוכל להעביר את הכסף אליכם האזרחים במהירות".

נתניהו סיפר כי ביקש להביא בתוך 48 שעות צעדים נוספים להגבלת והקטנת התחלואה בקורונה. "אנחנו עושים הכל כדי להימנע מסגר מלא. זה בידיים שלנו", דברי ראש הממשלה.

הוא התייחס גם למחאות הפוליטיות נגדו. "ההצמדה של הפוליטיקה לקורונה וביטול האחריות היא אסון ממש. אנחנו נמצאים בימי בין המצרים אבל מה שראינו ברחובות בימים האחרונים שוכחים את זה. מתעלמים מהשאלה של סייגים ואחריות. וראינו לא סתם מחאה לגיטימית. ראינו אלימות נגד שוטרים ואזרחים - האלימות הזו ראויה לכל גינוי".

"לאף אחד בפוליטיקה אין זכות להפר את הנחיות משרד הבריאות. אסור לנו ללכת לשנאת אחים ושנאת חינם. אסור לנו ללכת למרי אזרחי. אנחנו צריכים ללכת לדרך של אחדות, לשמור על הבית. אני מאמין שבכוחות משותפים נאבק בקורונה וננצח אותה", סיכם.