נגיף הקורונה שינה לכולנו את התכניות
נגיף הקורונה שינה לכולנו את התכניותצילום: האגודה להתנדבות

האגודה להתנדבות השיקה היום (ראשון) קמפוס וירטואלי עבור מתנדבי השירות הלאומי החדשים שיחלו בעוד שלושה שבועות את שנת השירות החדשה בתחום החינוך.

האירוע התקיים באופן דיגיטלי בהשתתפות קרוב ל-1,000 צעירים וצעירות שיחלו את שנת השירות שלהם בקרוב, ובמעמד שרת התפוצות ח"כ עומר ינקלביץ', ראש הרשות לשירות לאומי-אזרחי ראובן פינסקי, הממונה על השירות הלאומי במשרד האוצר דוד פלבר, מנכ"ל האגודה להתנדבות ירון לוץ וצוות האגודה.

הקמפוס הווירטואלי, שפועל באמצעות מטח, נותן מענה דיגיטלי למציאות הנוכחית בה לא ניתן לקיים הדרכות וסמינריונים כמדי שנה, כך שכ-1,000 בנות שירות שיתנדבו בבתי ספר, פנימיות נוער, חינוך מיוחד, עם נוער בסיכון ועוד, יעברו את ההכנה באופן זה, עם סדנאות קבוצתיות, קשר אישי עם הרכזות ומידע מלא במרחב דיגיטלי, כשכמובן ההכנה תהיה ייעודית לתקופת הקורונה ולצורות הלמידה שיהיו חלק מהמתווה שיוחלט על ידי משרד החינוך בהתאם להגבלות השונות.

בסוף השבוע החולף הוציא משרד החינוך הודעות לעמותות השירות הלאומי כי בשל היעדר תקציב אין יכולת להפעיל תקני שירות לאומי בשנה הקרובה, ולכן לא יוכלו לקיים את ההכשרות למתנדבי השירות הלאומי בתחום החינוך, כך שההדרכות במסגרת הקמפוס הווירטואלי שהחל היום לפעול, יחלו מיד כשייפתר נושא זה.

שרת התפוצות ינקלביץ' בירכה באירוע ההשקה הווירטואלי: "הראשון בספטמבר מתקרב אך בשונה משנים קודמות אף אחד לא יודע כיצד הוא הולך להיראות. נגיף הקורונה שינה לכולנו את התכניות. רב הנסתר על הגלוי אבל ברור לכולן שללא מערכת חינוך מתפקדת המדינה אינה מסוגלת להתקיים.

''הקמפוס הווירטואלי הוא דוגמה לרעיון שנולד מתוך הצורך להתאים את ההכשרות לדור המסכים וכעת קיבל תנופה משמעותית בעקבות האילוצים של הקורונה. התחום שאתן בחרתן לעסוק בו הוא אחד מאבני היסוד של כל אומה ובפרט של העם היהודי", הוסיפה השרה.

ראש הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פנסקי, בירך: "זו פעם ראשונה שבנות השירות היו בחזית הלחימה והחיילים היו בעורף. בנות השירות בכל מקום שהיו תפסו מקום מרכזי, וכשסגרו להן את המקומות הן הצטרפו לרשויות המקומיות, סייעו לקשישים ונרתמו. הייתה לנו שנה של המון רוח ועבודה, וגם השנה הקרובה תהיה כזו.

''חבריי באגודה, היצירתיות שלכם בתוך משבר היא סמל לכל בנות השירות. ובנוגע למשבר עם התקציב אני רוצה להגיד למתנדבות השירות החדשות- אל דאגה, אתן תתחילו את שנת השירות שלכן כסדרה. מברכים אתכן בברכת שנת שירות מוצלחת ויעילה. בהצלחה גדולה", איחל פנסקי.

הממונה על השירות הלאומי במשרד האוצר, דוד פלבר, אמר: "אני רוצה לשבח את האגודה להתנדבות שהייתה הראשונה והחלוצה, היא זו שייסדה את השירות הלאומי לפני 50 שנה והיום מנהלת את הקמפוס הווירטואלי הראשון בשירות הלאומי. השנה שלפנינו היא שנת קורונה, שנה לא שגרתית, ואולי זה המחזור הראשון שייתן את עיקר העבודה שלו עם תלמידים וחניכים מרחוק. אני מאחל הצלחה גדולה ומקווה לבשורות טובות".

ירון לוץ מנכ"ל האגודה להתנדבות סיכם: "לפני 50 שנה קבוצה של שמיניסטיות קמו ועשו מעשה. כך קמה האגודה להתנדבות וכך נוסד השירות הלאומי במדינת ישראל. תחת האגודה מתנדבים יהודים וערבים, דתיים וחילונים, נוער בסיכון וצעירים עם מוגבלות, מקרית שמונה ועד אילת, זו תמונת פסיפס של החברה הישראלית.

לוץ הדגיש: ''אני גאה ונרגש לחנוך יחד אתכם את הקמפוס הווירטואלי של האגודה להתנדבות. זו בשורה שאין כדוגמתה. ההכשרה הווירטואלית היא חלק מארגז הכלים העתידי שלנו בהכשרות. אתם מתנדבי החינוך, זכיתם להצטרף לתחום שמשפיע על החיים של כולנו".