קטאר
קטארצילום: iStock

למרות החשדות לשחיתות ועל אף שהתגלו מספר הוכחות לכך, בפיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי נערכים לאירוע הכדורגל הגדול בעולם שיתקיים ב-2022 בקטאר.

קטאר נחשבת לאחת מהמדינות היחידות בעולם שתומכת וממנת ארגוני טרור, אך גם זה לא מנע מפיפ"א לבחור בה לארח את הטורניר העולמי, כשעל פי החשדות שוחד גדול הוא זה שאיפשר את הבחירה בה על פני כל יתר המדינות שהגישו בקשה לארח את המשחקים העולמיים בכדורגל.

זאת ועוד, גם בעיית האקלים הקשה במדינה לא הקשתה על הבחירה בקטאר כמי שתארח את הטורניר היוקרתי, כששם החליטו כי לראשונה בתולדות גביע העולם בכדורגל, המשחקים יתקיימו בחורף ולא בקיץ.

היום (רביעי) פרסמה פיפ"א, ארגון הכדורגל העולמי את לוח הזמנים למונדיאל 2022 ואת מועדי המשחקים בטורניר הכדורגל היוקרתי שייערך בחורך 2022.

על פי הפרסום, משחק הפתיחה של הגביע העולמי יתקיים ב-21 בנובמבר באיצטדיון אל ביית' שמכיל 60 אלף מקומות בשעה 12:00 שעון ישראל, 13:00 על פי השעון המקומי.

בדומה למתכונת משחקי גביע העולם, אלו ייפתחו בשעות קבוצות כאשר יהיה זה בשעות 13:00, 16:00, 19:00 ו-22:00 שעון מקומי וסיבוב המשחקים האחרון של הבית המוקדם יהיה בשעות 18:00 ו-22:00 שעון מקומי.

האיצטדיון שיארח את משחק הגמר של הטורניר העולמי יהיה אצטדיון לוסאיל המכיל 80 אלף מקומות ישיבה, וזה יתקיים על פי הפרסום ב-18 בדצמבר 2022 בשעה 17:00 שעון ישראל.

בפיפ"א אמרו כי שמו דגש בלוח המשחקים על האפשרות לתת מנוחה אופטימלית לנבחרות השונות בין המשחקים כאשר שלב הבתים ייערך במשך 12 ימים עם ארבעה משחקים ביום. לגבי התמודדות עם נגיף הקורונה באם זה לא ימוגר עד אז, אמרו בפיפ"א כי "האופי הקומפקטי של הטורניר, בלי טיסות שנדרשות כדי לעבור בין האצטדיונים, יאפשר למארגנים לעמוד בדרישות הנוחיות של האוהדים, הנבחרות והתקשורת כמו גם בדרישות הבריאות".