דוד ביטן
דוד ביטןצילום: אסתי דזיובוב/TPS

יו"ר ועדת הקליטה ח"כ דוד ביטן מהליכוד תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, לקראת הבחירות לראשות ''הליכוד העולמי'' שיתקיימו בשבוע הבא בסניפי ''הליכוד העולמי'' בחו''ל.

"לצערי הרב הליכוד הגיע לשפל חדש", כתב ביטן בטוויטר, "נתניהו ומיקי זוהר לוחצים על יעקב חגואל לבגוד בחבריו בליכוד העולמי ובסוכנות וזאת תוך כדי התניית מינויו של דני דנון לכהונה נוספת של שגריר אלא אם יפעל על פי דרישתם".

לדברי ביטן, נתניהו וזוהר דורשים מיעקב חגואל, יו"ר הליכוד העולמי הנוכחי, להסיר את מועמדותו על אף שצפוי לו רוב בהצבעה, כדי לאפשר את ניצחונו של מיקי זוהר שמתמודד אף הוא על התפקיד.

ביום ראשון האחרון התקיים השלב הראשון של הבחירות לראשות הליכוד העולמי: בהצבעה במרכז הליכוד זכה זוהר ב-1043 קולות מול 909 של חגואל, אך מדובר על 40% מהקולות. 60% הנותרים שייכים לסניפי הליכוד העולמי בחו''ל, שם כאמור תיערך הצבעה בשבוע הבא.

חגואל מסר לאחר פרסום התוצאות: "אני מודה לתומכים הרבים שהצביעו לי כאן בבית, בישראל. אני מאמין שיחד עם תמיכת נציגי הליכוד העולמי בעולם, נמשיך לעשות למען עם ישראל וארץ ישראל, להגשמת הרעיון הציוני. אחוזי ההצבעה הגבוהים שראינו היום בבחירות הם מפגן מרשים של דמוקרטיה בתנועה הפוליטית הגדולה בישראל ואני רואה בתוצאות הבעת אמון בעשייה שלנו, הן בליכוד העולמי והן במוסדות הלאומיים״.

ח"כ מיקי זוהר הגיב: ״ברוך ה׳. אני מבקש להודות לחברי המרכז על האמון המדהים שקיבלתי, זו תוצאה מדהימה וחסרת תקדים, בעזרת ה' אפעל במוסדות הלאומיים במלוא העוצמה למען ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל״.