אסתר חיות
אסתר חיותצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מגיב לביקורת של נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות נגד הצעתו להקים ועדת חקירה לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון.

''שלום כב' השופטת חיות, אני מוכן להצעת פשרה. ועדת החקירה תבדוק גם את המניעים שלי וגם את המניעים שלך. מוסכם?", שאל סמוטריץ'.

''תמשיכי לזלזל בכנסת ובעם שהיא מייצגת ואחר כך תתפלאי על התרסקות אמון הציבור במוסד החשוב שאת עומדת בראשו", הוסיף סמוטריץ' ורמז לניגוד העניינים של נשיאת העליון: ''אה, ועוד דבר קטן - ד"ש מחברת כלל לבעלך שיחיה''.

בצלאל סמוטריץ/
בצלאל סמוטריץ/צילום: חזקי ברוך

כאמור, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שיגרה היום (חמישי) מכתב לעובדי מערכת המשפט בעקבות הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון.

"לצד גל הקורונה אנחנו נאלצים להתמודד עם גל עכור נוסף שהגיע לשיא, או שמא אומר לשפל המדרגה, בהצעה להקמת ועדת חקירה לבדיקת 'ניגודי העניינים של בכירי מערכת המשפט'", כתבה חיות.

"כל בר דעת יכול להתרשם כי מדובר בהצעה הנובעת ממניעים לא ענייניים שנועדה אך לנגח את הרשות השופטת בניסיון להלך עלינו אימים ולפגוע בעצמאות השיפוטית ובאמון הציבור בבתי המשפט", הוסיפה נשיאת העליון.

מליאת הכנסת הפילה בשבוע שעבר את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון, ברוב של 54 מתנגדים מול 43 תומכים. ההצעה גררה משבר בקואליציה, משום שכחול לבן התנגדה נחרצות למהלך, בעוד יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הצהיר שהליכוד יצביע בעד ההצעה.

למרות הצהרת התמיכה של הליכוד, 13 חברי כנסת מהמפלגה, בהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נעדרו מההצבעה. לאחר שההצעה נפלה, בירך על כך שר המשפטים אבי ניסנקורן, ואמר כי ‏"כל עוד אני שר המשפטים, שלטון החוק לא ייפגע ומערכת המשפט תפעל בעצמאות מלאה למען כל אזרח במדינת ישראל. נקודה".

הופלה ההצעה להקמת ועדת לחקירת ניגודי העניינים של השופטיםערוץ כנסת