יועז הנדל ואברהם רובינשטיין
יועז הנדל ואברהם רובינשטייןצילום: שוקי לרר

שר התקשורת יועז הנדל קיים פגישת עבודה וסיור לימודי ראשון בעיר בני ברק יחד עם בכירי משרדו.

הנדל נפגש עם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, עם בכירי העירייה והחמ"ל העירוני.

ביקור השר נערך בעיצומה של התפרצות שנייה של הקורונה בישראל ונועד כדי לעמוד מקרוב על פעילות העירייה ותפקודה בניהול המשבר.

הביקור נפתח בלשכת ראש העיר, בפגישה מצומצמת עם ראש העיר הרב רובינשטיין, מנהל חמ"ל החירום אריק אדלר, מנכ"ל העירייה שמואל ליטוב וראש מטה ראש העיר דוד פינקל. בפגישה הציג ראש העיר לפני השר הנדל את התפתחות ציר האירועים במשבר הקורונה בבני ברק ואת הפעילות הנחרצת והעקבית של העירייה החל מהחולה הראשון שהתגלה בעיר.

בהמשך נכנס השר יחד עם צוותו לחמ"ל הקורונה העירוני, כדי לראות את הפעילות המתבצעת ברגע האמת. מנהל החמ"ל וגזבר העירייה אריק אדלר הציג לפני השר את כל הפילוחים והנתונים של התפשטות הקורונה בעיר, את הריכוזים המשמעותיים של הקורונה ואת מיפוי השכונות והמערך המואץ וההיקפי של פינוי החולים מהעיר.

נושא נוסף שעלה במהלך הביקור, הוא הצורך של העירייה במשאבים נוספים כדי להיערך להשקעה בתשתיות תקשורת חדשות לעיר המותאמות לצפיפות הגדולה של אוכלוסיה בשטח העיר. ראש העיר הסביר לשר הנדל על צרכי התקשורת הייחודיים של בני ברק ועל המענה המותאם שיש לתת להם.

השר הנדל ציין שהוא מכיר את הצרכים היחודיים של התקשורת במגזר החרדי. לדבריו "בתכנית השנתית של משרד התקשורת שתכלל בתקציב החדש, העיר בני ברק תהיה חלק מהשקעה בתשתיות תקשורת מתקדמות".

"גל הקורונה השני מחייב אותנו להסיק מסקנות מהירות ולהתמודד עם עומס לא רגיל על שירותי הרפואה, התקשורת והחינוך", הוסיף שר התקשורת הנדל. ''המפתח להתמודדות הממשלה באוכלוסיות עם משפחות מרובות ילדים הוא מודעות רבה ואמון בין הממשלה לאזרחים. בלי מפתח זה אנו כממשלה ניכשל, ונמצא את עצמנו שוב בהסגר מוחלט״.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין: "בני ברק הפכה מעיר מתמודדת עם משבר שלא נראה כדוגמתו לעיר פורצת דרך ויצירתית שמהווה מוקד עליה לרגל לגורמים המבקשים ללמוד ולדעת כיצד להתמודד עם הקורונה גם בריכוזי אוכלוסיה צפופים אחרים. שר התקשורת יועז הנדל הביע נכונות לתמוך בקידום תשתיות התקשורת בעיר וכן לסייע לעיר בפתיחת דלתות במשרדי הממשלה השונים כדי לשפר עוד את השירות לתושבים ואת התמודדות העירייה עם המשבר החמור".