פארגו הערב מול נס ציונה
פארגו הערב מול נס ציונהצילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

רק שלוש פעמים בהיסטוריה הדיחה קבוצה ממקום 7 קבוצה ממקום 2 ברבע גמר הפלייאוף של ליגת ווינר סל - בכל אותן פעמים, אף אחת מהקבוצות שהדיחה או שהודחה לא היו הפועל ירושלים ועירוני נס ציונה.

אחרי שזכתה בגביע המדינה בכדורסל ובגביע ווינר סל, טורניר קדם העונה של ליגת העל בכדורסל, סימנה הפועל ירושלים גם את הזכיה באליפות המדינה כמטרה. עד לפגרת הקורונה, היו בטוחים בירושלים כי זכיה באליפות אכן אפשרית, אך אז הגיע הנגיף המבהיל וטרף את הקלפים כששניים מהשחקנים המובילים עזבו ובלעדיהם ניצחון על האלופה אשתקד מכבי ת"א היה בלתי אפשרי.

הערב (חמישי) פתחה מחזיקת הגביע מהבירה את שלב הפלייאוף שיתקיים השנה בשיטת הטוב משלושה עם תבוסה אדירה שהנחילה לעירוני נס ציונה בתוצאה 79:104.

התוצאה מעט משקרת. ירושלים הובילה בדו-ספרתי עם הפרש בן 14 נקודות ונס ציונה שמעולם לא ניצחה משחק פלייאוף בחוץ הצליחה לצמק את ההפרש לכדי נקודה אחת בלבד. ברבע האחרון והמכריע נס ציונה התפרקה מול ירושלים שעומדת כעת על רצף של 8 ניצחונות בסדרות רבע גמר הפלייאוף - בדרך לפיינל-פור ואולי אף לשחזר את ההישג האדיר של מכבי ת"א עם זכיה בכל התארים בישראל בעונה אחת.