ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: עמית שבי

שרי הממשלה החליטו הלילה (שישי) על שורה של הגבלות נוספות על אזרחי ישראל במטרה למנוע מצב של סגר כללי, לנוכח העלייה החדה בהיקף התחלואה בנגיף הקורונה.

מרבית התקנות ייכנסו לתוקפו כבר מחר בשעה 17:00 כולל סגר בסופי שבוע, למעט יציאה לנושאים חיוניים כמו רכישת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.

כל יתר החנויות, כולל קניונים, לא יורשו לפעול בסופי השבוע.

בנוסף, תיאסר השהייה בחופי הים, שייסגרו. הוראה זו תיכנס לתוקף החל מסוף השבוע הבא.

במסגרת הסגר בסופי שבוע לא תחול מגבלה על מרחק יציאה מהבית. בנוסף לא יחולו הגבלות על בריכות שחייה בבתי מלון, המיועדת לאורחי המלון בלבד.

לצד ההגבלות האלה, הוחלט על סגירת מכוני כושר וכן מכונים המשמשים לצורך פעילות ספורט או מחול.

במסעדות ובתי אוכל יתאפשר שירות איסוף עצמי ומשלוחים בלבד, ללא ישיבה במקום.

במסעדות ובתי אוכל הפועלים בבתי מלון מספר השוהים יוגבל ל-35% מהתפוסה המרבית המותרת, כדי לאפשר המשך פעילותם הסדירה של בתי המלון.

לצד זאת נוספו גם הגבלות התקהלות. מנכ"ל משרד הבריאות יחתום על צו איסור התקהלות המאפשר מפגש של עד 10 אנשים במרחב סגור ועד 20 אנשים במרחב פתוח (למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות).

הממשלה הסמיכה את ראש הממשלה ושר הביטחון ורה״מ החליפי, לאחר התייעצות עם שר האוצר, שר הבריאות ושר החינוך, לקבל החלטה בעניין ההגבלות על מערכת החינוך וסגירת בתי הספר של החופש הגדול. ההחלטות יפורסמו לציבור עם קבלתן.

עוד הוחלט לצמצם את קבלת הקהל במשרדי ממשלה ועל מעבר לשירות מקוון, לצד ירידה ל-50% נוכחות במשרדי הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה, "בימים האחרונים אנחנו עסקנו במיוחד בנושא הכלכלי, גם בניסיון להביא תוכנית ארוכת טווח לעסקים ולעצמאים כדי לתת להם ביטחון, וגם בתמריצים שאנחנו רוצים לתת לכלכלה ולצריכה בטווח המיידי".

"אני מבקש לפני כל דבר אחר שעד יום חמישי הבא, עוד שבוע מהיום, כל שר יביא תוכנית של משרדו לפתיחה בטוחה של המשק. זה שבוע, אני מבקש מכם להתארגן כי המטרה שלנו היא לשטח את העקומה, להגיע לשליטה ולצאת יציאה בטוחה מהפאזה הזאת, מהגל הזה", דברי נתניהו.