טיול לגליל המערביקובי פינקלר

כשעומדים או נחים, על מרפסת התצפית של שפי במושב מנות, נפרסים לפנינו נופי הגליל במלוא הדרם.

שפי במנות
שפי במנותצילום: שפי

ממערב, תכול הים התיכון, מצפון, הרי הלבנון ורכס סולם צור, מדרום ישובים וקיבוצים וממזרח עצים ירוקי עד ומעטה של צמחיה שגם באמצע הקיץ משרה אוירה של רוגע ושלוה.

אוצרות הגליל רבים הם ואי אפשר לפורטם לא בכתבה אחת, לא ביריעה אחת וגם לא בביקור של יומיים שלושה.

מאות אתרים ואטרקציות, חדרי אירוח וצימרים, מסעדות כשרות וכשרות למהדרין, מסלולי טבע ואנשים טובים באמצע הדרך.

הנוף הנשקף ( תוך כדי שיט) ממימי הים התיכון להרי הגליל המערבי והלבנון, קסום בתקופה זו של השנה. תכול המים הולך ומשתנה ככל שקרבים לאיים הצצים למול חופי אכזיב וראש הנקרה.

נסענו צפונה. לטיול של קיץ. לקראת בין הזמנים של קורונה.

תחילה לבית המצויר בשלומי.

באמצע רחוב נתן אלבז (זוכרים? הגיבור שהפיל עצמו על הרימון והציל את חבריו עוד שנים רבות לפני רועי קליין הי"ד), עומד לו בית ישן שבתוכו סיפור מרתק. סיפורה של עפרה זכריה.

כשעפרה זכריה ז"ל ביקשה להגיע אל המקומות הגבוהים שבביתה היא נהגה להציב כסא על גבי שולחן קטן - ולטפס. נכון, היא נפלה לא פעם, אולם לא זה מה שעצר את האשה הצנועה והמוכשרת הזאת מלצייר על הקירות והתקרה שבביתה הקטן בשלומי - עד אשר לא נותרה בהם נקודה חשופה.
האוצר הקטן המכונה 'הבית המצויר', חבוי לו בדירת שיכון פשוטה ברחוב הרב נתן אלבז. קסמו של המקום קשור בעבותות לתחושת האותנטיות שתעטוף אתכם בצעידתכם עד רגע כניסתכם ליקום מקביל: שורות-שורות של עיטורים צבעוניים, צורות גיאומטריות ואייקונים זוחלים לכל אורך הבית.

לא הרחק משם, אחרי הישוב מתת, בהר אדיר, אנדרטה ותצפית מרהיבה על הרי הלבנון ואזורי הקרבות ממלחמת לבנון השניה. במקום לוחות הסבר על מהלכי הקרב. מהרכס ניבטים גם מימי התכול של הים התיכון. אליו נגיע מאוחר יותר.

מיזם חדש וללא כוונת רווח חדשני ורחב היקף, אותו ייסדה גב' רעיה שטראוס-בן דרור, קם כדי לעודד את התיירות בגליל המערבי. ייחודו של המיזם טמון ביכולתו למקד סביב כל אורח בנפרד את תהליך בחירת התוכן, שמרכיב את החבילה התיירותית. כל התכנים רוכזו באתר מרהיב ואמין ובאפליקציות הסלולריות .

מסלולי טבע או מסלולים אורבניים, אשר ברבים מהם ניתן לצעוד גם ללא מדריך, מסלולים מודרכים סביב נושא מוגדר ומסלולים החוברים לאחד מאתרי הגנים הלאומיים שהגליל המערבי - על חופיו ומבצריו - נתברך בהם.

טרקטורוני הצפון

טרקטורונים
טרקטורוניםצילום:קובי פינקלמ

כדי לא להתאמץ מידי בחום הקיץ, נעלה לנהיגה בריינג'רים של טרקטורוני הצפון. מתאימים לילדים מגיל 3, בטיחותיים ומהנים) באכזיב. מתניעים ומיד לדרך, בין שבילי העפר, בינות למטעים, רוכבים, ונהנים. שווה בהחלט. זוהי חוויית נהיגה בשטח לאורך חופי הים התיכון, הנחשבים ליפים שבחופי ישראל. האדרנלין מתפרץ, הרגל לוחצת על דוושת הגז ומסביב קסמו של הים התיכון, הסובב את המסלול. בדרך עוצרים לכמה דקות של מורשת קרב.

ומהיבשה, אנו יורדים לים הפתוח אותו ראינו ממרומי הרכס.

גלי ים אכזיב

יוצאים, בסירות טורנדו מהירות, המצוידות בזוג מנועים רבי עוצמה, ממפרץ אכזיב דרך איי ראש הנקרה (עליהם מקננים עופות מים), לקו הגבול עם לבנון. חוויה לכל המשפחה מגיל 3. באמצע הדרך עוצר מוטי המנוסה את הסירה, מדומם מנועים ומתחיל בהסבר. לעלות על האיים אסור "זו שמורת טבע ייחודית ולא ניתן לטפס עליה" הוא אומר.

גלי ים אכזיב
גלי ים אכזיבצילום:קובי פינקלר

לא הרחק משם( חמש דקות נסיעה) , אתר ראש הנקרה- רכבל, חזיון וסיור בתוך הנקרות.

ביציאה ממתחם הטורנדו גלמפינג אכזיב. לישון עם יהלומים.

במתחם 24 אוהלי גלמפינג פרימיום ממוזגים על רצועת החוף היפה בישראל. אוהלי הגלמפינג המהודרים ממוקמים על במות עץ רחבות הצופות על רצועות החוף. בכל אוהל ממוקמת פינת ישיבה מעוצבת , מיני בר, מיטה זוגית ופוטון זוגי. בנוסף ישנה נקודת חשמל לכל אוהל ומקלחון חיצוני לשטיפת מי המלח והחול. בסיס האירוח באוהלים הוא 4 נפשות. ניתן להלין בכל אוהל עד 6 נפשות בתוספת מזרנים. האירוח כולל סדינים וכריות.
אירוח ולינה מושלמת לחוויה זוגית, חופשה משפחתית ואירוח קבוצות לימי כייף וגיבוש.

גלמפינג אכזיב
גלמפינג אכזיבצילום:קובי פינקלר

ועכשיו טעימה גם לגוף וגם.. לנפש.

את נחל כזיב הוא גדול והעשיר בנחלי הגליל המערבי, כולם מכירים. בעיקר הודות למעיין עין זיו הנחשב למעיין העיקרי שמזרים מים לנחל. הנחל זורם ברוב ימות השנה, ומהווה את אחד ממסלולי המים האטרקטיביים והיפים ביותר באזור בגליל המערבי.

מסלול טיול- עין חרדלית

כדי להטיב עם קוראינו חיפשנו מסלול נוסף. מים ומעיין שלא מוכר לרוב עם ישראל.

המעיין ומקטע הנחל הינו אחד המעיינות המזינים את נחל כזיב. חלק גדול ממי המעיין נשאב אולם חלק ממנו משוחרר לטבע כדי לשמר סביבת חיים לבע"ח ולצמחיה בנחל.

זהו מסלול הלוך ושוב בנחל. אפשר לטייל ולהשתכשך כמה שחפצים ולהרוויח הן את קרירות האויר והן את האווירה השלווה שבנחל.

איך מגיעים: ניסע על כביש 70 צפונה ונפנה ימינה לכביש 8911. לאחר כ 1.8 ק"מ נפנה ימינה לכביש משובש עם סמ"ש ירוק. ניסע איתו עד למתקן מקורות ומשם נצעד כ 300 מ' עד שנגיע לעין חרדלית.

בוויז- כותבים עין חרדלית. שימו לב . ההמלצה היא ללכת על שביל העפר.

והיכן אוכלים?

מסעדת 300 גרם בבצת

אחרי הפעילות היומית והימית, צריך גם לאכול. במושב הצפוני בצת פתחו שני בני זוג, מסעדה כשרה למהדרים 300 גרם שמה. וכך הוא המעשה. מנות משובחות של בשר 300 גרם, מנות מופלאות מיצירותיו של איתי כמו מלון בכוסברה או ברוטב צ'ילי. נשמע מפחיד? ממש לא דווקא כולם נהנו.

300 גרם
300 גרםצילום:קובי פינקלר

מסעדת שפי במושב מנות

שפי זה אוכל ובירה
שפי זה אוכל ובירהצילום:קובי פינקלר

התחלנו במושב מנות בתצפית וכאן אנו סוגרים מעגל. את מול הנוף הקסום חלקת גן עדן קסומה פסטוראלית ומיוחדת במינה, מול נוף הים התיכון וראש הנקרה, בישוב מנות שבגליל המערבי. שפי, הוא איש מיוחד. מחובר לטבע, לאדמה, לבירה ולאוכל משובח. המנות שלו, כשמו של מקום מגוריו איכותיות ביותר, ניתנות בשפע ובאהבה והכל את מול מרחבי הגליל. חוויה 0526487800.

מנות טובות
מנות טובותצילום:קובי פינקלר

עוד בסביבה

אתר שיירת יחיעם. במקום נגישות מלאה לנכים, שלטי הסבר ומשוריינים מפעם. אין מים ושירותים.

עצה לסיום. אל תמהרו לערוך את הסיור הזה בכוחות עצמכם. באזור פועלת מדרשת הגליל המערבי המקיימת סיורים מודרכים.

עוד פרטים ב"אוצרות הגליל". אוצר של ממש בנוף התיירותי של האזור. ozrothagalil.org.il