חיסון
חיסוןצילום: ISTOCK

המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בבריטניה מדווח כי האקרים רוסיים שמאחוריהם עומד ככל הנראה הקרמלין מנסים לפרוץ לאתרים של ארגונים וחברות המעורבים בנסיונות לפתח חיסון לקורונה במדינות רבות ובהן ארה״ב, בריטניה, קנדה ועוד.

״הארגונים והחברות האלו הפכו למטרה עבור ארגון האקרים בשם APT29 שבוודאות כמעט מוחלטת הוא חלק משירות המודיעין של הקרמלין״, נמסר בהודעת המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בבריטניה.

לא נמסר האם ההאקרים הצליחו לגנוב סודות רפואיים מאותן חברות שנפרצו, אולם על פי הדיווח ״הנסיונות להשגת חיסון לקורונה לא נפגעו כתוצאה מהפריצות לאתרי החברות״.

בריטניה נמנעת בדרך כלל מלנקוב בשמה של מדינה אחרת כמי שעומדת מאחורי פריצות סייבר, אולם לטענת בכירים במרכז אבטחת הסייבר הבריטי ״ההערכה כי מדובר בהאקרים שנשלחו מטעם הקרמלין משותפת לבריטניה וארה״ב״.

שר החוץ הבריטי, דומיניק ראאב, גינה את הנסיונות של רוסיה לחבל במאמצי פיתוח החיסון לקורונה. ״זה לחלוטין לא מתקבל על הדעת ששירותי המודיעין הרוסיים ישימו לעצמם מטרה להתערב במחקרים להשגת חיסון לקורונה. בעוד מדינות אחרות חותרות להשגת המטרות שלהן בהתנהגות חסרת אחריות, בריטניה ובנות הברית שלה ממשיכות בעבודה הקשה שלהן למצוא חיסון ולהגן על הבריאות העולמית. בריטניה תמשיך להיאבק באלו שמבצעים פריצות סייבר, ויחד עם בנות הברית שלה תביא את המבצעים לדין״.

במשרד החוץ הרוסי דחו בתוקף את ההאשמות ודרשו מבריטניה להציג הוכחות כי ההאקרים הרוסים נשלחו על ידי הקרמלין. ״ההצהרה הזו כל כך מעורפלת ומנוגדת, שלמעשה אי אפשר להבין אותה״, אמרה דוברת משרד החוץ במוסקבה, מריה זכארובה.