דקות לאחר איתור גופת הנעדר
דקות לאחר איתור גופת הנעדרצילום: יכ"ל

לאחר ארבעה ימי חיפושים קדחתניים אותרה הלילה (שישי) גופתו של רוני וולר ז"ל בן ה-65 סמוך לישוב נופית.

הגופה אותרה אחר חצות על ידי מתנדבי יכ"ל, יחידת הכלבנים לישראל.

בתדרוך הסיכום שקיים מפקד יכ"ל, מייק בן יעקב, למתנדבי היחידה בישוב תפוח אמר: "אין מלים להודות לכלל המתנדבים, ובפרט לכם, כלבני יכ"ל ובראש ובראשונה למשה חיים וליהונתן על האיתור המרשים, לצערנו, כאשר הנעדר כבר לא היה בין החיים. לפחות מדובר בסגירה של האירוע עבור המשפחה, והאפשרות להביאו בהקדם בקבר ישראל".

עוד הוסיף בן יעקב ואמר למתנדבים: "מהרגע שהגעתם לשטח הבינו כולם שאם יש סיכוי לאתר את רוני ז"ל, הרי שאתם תהיו הכלי של בורא העולם, כי נסים נעשים למען אלה שמוסרים את נפשם ומקריבים מעצמם. אין גוף אחר בעולם שמתנאה במתנדבים מסורים כמותכם; שהתנחלו בשטח, בתנאים קשים במשך ארבעה ימים רצופים, בלי לצאת מתא השטח עד לאיתור; שיעבדו ברציפות מיום שני ועד יום חמישי בלילה; במקצוענות, בנחישות אין קץ, ובדבקות במטרה כנגד כל הסיכויים".

"אשרכם ישראל, ואשריכם מתנדבי יכ"ל. כבוד גדול הוא לי להיות שותף ביחד אתכם במלאכת הקודש הזאת", אמר בן יעקב והביע תקווה ליום בו "רשויות המדינה יכירו בנו ויאפשרו לנו להציל נפשות באופן רשמי, מבוסס ומתוקצב ובשיתוף פעולה הולם יותר עם כל הגופים והרשויות העוסקים בעניין".

בן יעקב ציין בדבריו את שיתוף הפעולה שהתקיים לאורך ימי החיפושים עם מפקד תחנת טבעון, אביעד הכהן, ואת משפחת הנעדר וחבריהם, "שעזרו לנו לקיים את המצווה הגדולה שנזדמנה לנו. לבסוף, ברור שהאיתור הזה היה בגדר נס, והצלחנו רק בעזרת השם".

מהיחידה נמסר כי "יחידת יכ"ל משתתפת בצער המשפחה ומוסרת לה את תנחומיה הכנים. יהי זכרו של רוני וולר ברוך והלוואי שלא תדעו עוד צער".