מסעדה. אילוסטרציה
מסעדה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בעלי מסעדות זועמים על החלטת הממשלה לסגור את המסעדות ולאפשר משלוחים ואיסוף עצמי בלבד.

שורה של מסעדות תפעל הערב (שישי) למרות כניסתן הצפויה של ההנחיות לתוקף בשעה 17:00.

בין המסעדות שהודיעו שייפתחו הערב בתל אביב - משייה, קופי בר, הוטל מונטיפיורי, הרצל 16, דודו ויוסף, אייבי, האחים, ג'ורג' וג’ון, מסעדת tho, קבוצת r2m ובר 51 בתל אביב. בירושלים יפתחו המסעדות מונא ואנה ובבאר שבע הודיעו במסעדת סבא ג'פטו שבכוונתם לפתוח גם כן.

אסף ליס, בעלי מסעדת משייה, אמר בשיחה עם חדשות 12: "אנחנו לא מקבלים את הזלזול ואת חוסר ההיגיון בלתת החלטה כזאת באמצע הלילה, אחרי שסחורות הוזמנו באלפי שקלים ויותר. אלפי שקלים של סחורות, צוותים שלמים שאמורים להגיע לעבודה ומבטלים אותם. אבל בכלל הרעיון הכללי שבהינף יד פשוט סוגרים אותנו".

ליס הוסיף: "אם היו אומרים שעוד שבוע עושים את זה, היה לנו זמן להתכונן. מבחינתנו זה לא סביר. בטח אחרי שיש סטטיסטיקות של 21 נדבקים במסעדות ב-5 שבועות. אנחנו לא המקום הבעייתי. למה החופים כן ואנחנו לא? אנחנו לא מוכנים לזרוק אוכל לפח. אנחנו כרגע פתוחים".

שלומי סולומון, בעל מסעדת אמורה מיו, יסגור את המסעדה אך ייפתח בשביתת רעב. הוא סיפר לחדשות 12 "אני סגרתי, אני לא עובר על החוק, אומרים לסגור – סוגרים. אני לא עבריין. אני בן 60, אני לא יכול יותר, התישו אותי. יש לי 80 עובדים, צריך לדאוג להם, לתת להם כסף. אני לא יכול יותר. פשוט הורגים אותנו".