רות ביידר גיזנבורג
רות ביידר גיזנבורגReuters

לאחר ששוחררה בשבוע שעבר מאשפוז של מספר ימים בעקבות זיהום, חשפה במהלך השבת השופטת היהודיה של בית המשפט העליון בארה"ב, רות ביידר גינזבורג, כי היא חולה בסרטן הכבד שחזר בפעם השנייה ועוברת טיפולי כימותרפיה.

בהצהרה שפירסמה סיפרה השופטת בת 87 כי סריקה רפואית חשפה נגעים בכבד שלה, אך הכימותרפיה סייעה להפחית את גודלם. היא הוסיפה כי "הטיפול מביא לתוצאות חיוביות ואני מסוגלת לחלוטין להמשיך בתפקידי".

גינזבורג היא השופטת המבוגרת ביותר בבית המשפט העליון האמריקאי ועוברת בדיקות רפואיות באופן קבוע כחלק מההשגחה הרפואית עליה. גינזבורג סיפרה כי החלה בטיפולי הכימותרפיה בחודש מאי האחרון ותמשיך אותם בחודשים הקרובים.

"בתאריך 19 במאי התחלתי סדרת טיפולי כימותרפיה לטיפול בסרטן החוזר. טיפולי הכימותרפיה מביאים תוצאות חיוביות. הסריקה האחרונה שלי בתאריך 7 ביולי הצביעה על ירידה משמעותית בנגעי הכבד ולא הייתה מחלה חדשה. אני מגיבה היא לטיפולי הכימותרפיה והצלחת הטיפול הנוכחי מעודדת אותי. אמשיך בטיפולי כימותרפיה דו שבועיים על מנת לשמור את הסרטן תחת שליטה", אמרה גינזבורג.

לטענתה של השופטת היהודיה חזרתו של הסרטן לא יפריע לה להמשיך ולמלא את תפקידה בבית המשפט העליון. "לעתים קרובות אמרתי שאשאר חברה בבית המשפט כל עוד אוכל לבצע את העבודה במלוא המרץ. אני עדיין מסוגל לעשות זאת באופן מלא", אמרה גינזבורג.

בשנה שעברה עברה השופטת טיפולי הקרנה לסרטן הלבלב, ומספר חודשים מאוחר יותר שברה שלוש צלעות לאחר שמעדה במשרדה.