בקיץ הזה תלבשי לבן
בקיץ הזה תלבשי לבןצילום: איסטוק

רווקים ורווקות רבים מציבים להם כיעד לעמוד עם בת או בן זוגם תחת החופה. האומנם זהו היעד הרצוי?

נראה שהצורך האמיתי הוא לבנות בית המבוסס על אהבה אמיתית וזוגיות מאושרת, כאשר חתונה היא אחת מאבני הדרך, אבל היא בהחלט לא היעד ובודאי לא היעד המרכזי.

לא מזמן התבשרנו על עליה במקרי הגירושין בשנה האחרונה ביחס לשנה הקודמת.

בתקופה הקצרה של הקורונה פרסמה משטרת ישראל עלייה של כ 800% במקרי אלימות במשפחה.

זוגות רבים נמצאים במצב שהם חיים יחד בבית משותף אבל סובלים מיחסיים בין אישיים גרועים, ללא אהבה אמיתית וללא דוגיות מאושרת.

אצל זוגות רבים אין תקשורת אמיתית אלא היא בעיקר טכנית, וגם המעט שיש לוקה בחסר ובא לידי ביטוי בתקשורת שיפוטית ולא מכילה ומפרגנת, ופעמים אלימה (גם אם לא פיזית, אלימות מילולית שהיא לא פחות כואבת...)

נמצא אפוא, שלא די בלעמוד תחת לחופה, ולאחר מכן לסבול שנים רבות. היעד האמיתי שצריכים לשים נגד עיניהם רווקים ורווקות כמו גם זוגות נשואים הם, לבנות יחד זוגיות מאושרת לשנים רבות ואהבה אמיתית שמתפתחת ומתעצמת עם השנים.

התורה מספרת על יצחק אבינו "וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ". לכאורה סדר הדברים היה צריך להיות הפוך, תחילה על יצחק היה לאהוב את רבקה ורק לאחר מכן לשאת אותה לאישה.

אהבה אמיתית, מלמד אותנו יצחק אבינו, אינה 'אהבה ממבט ראשון'. אהבה אמיתית צומחת מתוך השקעה מתמדת ועבודת המידות של כל אחד מבני הזוג, והיא נבנית עם השנים מתוך נתינה והענקה של בני הזוג, כבוד הדדי והתמקדות בטוב שבשני. אהבה זו, חזקה הרבה יותר ופורצת את הגבולות המצומצמים של החיצוניות, ובאופן זה היא מתעצמת עם השנים.

כשכל אחד מבני הזוג יקבל על עצמו להתמקד בדברים הטובים ובתכונות הטובות שיש בבן או בת זוגו, יזכור שגם הוא עצמו לא מושלם ולא יחפש תמיד את החסרונות בבת זוגו, לא יתן לחולשה כזו או אחרת ליצור עננה שחורה על רוב הזמן שהוא טוב, יעצים את החיובי שבשני ויפעל מתוך איזון נפשי - פנימי, בכך הוא יפתח אהבה אמיתית לבת זוגו – אהבה שאינה תלויה בדבר, ושאינה נובעת מאינטרס עצמי כזה או אחר, אלא אהבה הנובעת מהתבוננות בטוב הפנימי של בן או בת הזוג, ומהנכונות לקבל את בן הזוג כפי שהוא בוחר להיות, ולא כפי שאני מצפה שהוא יהיה.

עיקר העבודה של כל אחד מבני הזוג היא עבודת המידות האישית שלו מחד, וקבלת השני כפי שהוא בוחר להיות, תוך גימוד חסרונותיו והעצמת התכונות הטובות שבו מאידך. כאשר הופכים את היוצרות ומצפים מבן הזוג השני לעבוד על מידותיו ולעשות שינוי, ובמקביל שיקבל אותי כפי שאני, או אז נוצרים המתחים והריחוק, ומונעים מהאהבה האמיתית לצמוח.

אם בני הזוג יחפשו קיצורי דרך, הזיווג לא יעלה יפה, וממש לא יעזור אם מישהו יגלה להם שהם זיווג מהשמים או שצירוף השמות שלהם מנבא אהבה לנצח. לעומתם, זוג שהיסודות המהותיים לבנין הזוגיות שלהם איתנים, סדר העדיפויות הזוגי נכון ומשותף לשניהם, הם מבינים שאהבה אמיתית תלויה בעבודת המידות של כל אחד מהם ונכונים להשקעה מתמדת בזוגיות, אהבתם תגדל עם הזמן והם יהיו מאושרים יחד.

בנין עדי עד אינו רק אחת משבע ברכות הנישואין. ביטוי זה הוא מורה דרך לבני הזוג שבניית ופיתוח הבית הם עדי עד – השקעה ועבודת מידות יומיומית.

קרוב לודאי שבמסע הזוגיות שלכם פגשתם יועצים וחברים טובים שנתנו לכם שלל עצות טובות ומועילות. אני מאמין שכל העצות הן טובות ומועילות, אלא שהן קומות נוספות בבנין הזוגיות שנבנה אט אט. אך כמו בכל בנין הבנוי ללא יסודות, גם בנין זה יקרוס ויתמוטט. השלב הראשון הוא בניית היסודות, או במילים אחרות – בנין האישיות ועבודת המידות של כל אחת ואד מכם.

כשהיסודות איתנים, יהיו לכם כלים להתמודד עם המצבים השונים והאתגרים הרבים שמזמנים חיי הזוגיות. אם תטמיעו תובנה זו וככל שתשקיעו בבנין האישיות שלכם עצמכם, תוכלו ביתר קלות לנתק את התלות ביועצים זוגיים למיניהם, לקחת אחריות על חיי הזוגיות שלכם ולהיות מורי הדרך של עצמכם.

ולכם הרווקות והרווקים. לא די להירשם אצל שדכן או שדכנית ולצאת לאינספור דייטים, כשהיעד המרכזי הוא לעמוד עם בחיר או בחירת ליבכם תחת החופה.

וגם אם תקבלו עצות רבות וטובות (כמו גם המאמר הזה...), לא תהיה בהן תועלת רבה אם לא תפנימו את חשיבותה הרבה של העצמת אישיותכם ועבודת המידות האישית של כל אחת ואחד מכם, אשר יסייעו לכם לבחור נכון את בן או בת הזוג המתאימים לכם, ולבנות יחד איתו או איתה זוגיות מאושרת לאורך שנים רבות, ואהבה אמיתית שמתפתחת ומתעצמת עם השנים.

לקריאת מאמרים נוספים בתחום העצמה אישית, ולקבלת הספר 'מדריך עיוני ומעשי לרווקים וזוגות נשואים' במתנה, אתם מוזמנים לבקר באתר ובחרת בחיים.