המחאה בתל אביבדוברות המשטרה

עימותים פרצו אמש (שבת) בין המשטרה למפגינים ברחבי ירושלים ותל אביב לאחר ההפגנות שנערכו במחאה על טיפול הממשלה במשבר הקורונה.

ההפגנות הסתיימו בחסימות ואירועי אלימות. בירושלים, צעדו המפגינים צעדו מרכז העיר, ובמהלך הפרות הסדר נעצרו 15 מפגינים, חלקם בשל תקיפת שוטר.

בתל אביב יצאה צעדה לכיוון כיכר הבימה, במהלכה מפגינים השליכו חפצים, בהם אבוקה בוערת, לעבר השוטרים, וריססו אותם בגז פלפל שפגע בפניו של מפקד תחנת המשטרה. 13 נעצרו במקום בגין הסתה לאלימות ותקיפת שוטרים.

בין העצורים בירושלים היה עו"ד גונן בן יצחק, פעיל חברתי ואיש שב"כ לשעבר. "משטרת ישראל משתמשת במכת"זית, רכב שיורה סילון מים בלחץ גבוה נגד מפגיני בלפור בניגוד לנהלים הסודיים שלה. בכך היא מסכנת את חיי המפגינים".

"הלילה ניסיתי לדבר אל לב מפקדי המשטרה שלא לסכן את המפגינים ולא להשתמש במכת"זית בניגוד לנהלים ללא הועיל. לכן נאלצתי לנסות לעצור את המכת"זית בגופי, ונעצרתי", הוסיף בן יצחק.

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה אפשרה את חופש הביטוי והמחאה בהפגנה שהתקיימה סמוך למעון ראש הממשלה, ובשלב מסוים ניסו המפגינים לצאת בתהלוכה, כשחלקם הגיעו לרחוב בצלאל, שם נהדפו על ידי המשטרה חזרה לכיוון כיכר פריז. בוצעו מספר ניסיונות נוספים של המפגינים לצאת בתהלוכה לאזור מרכז העיר, ואלו נבלמו ע"י כוחות המשטרה, והמחאה המשיכה להתקיים בכיכר פריז, עד שמרבית המפגינים התפזרו".

חבר הכנסת מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה צייץ הבוקר בטוויטר "לאשר קיום הפגנות המוניות שמהוות סכנה בריאותית לכל אזרחי ישראל מצד אחד ולסגור עסקים רבים ששומרים על ההנחיות מצד שני - זה לא פחות מאבסורד. הממשלה חייבת להחליט: לפתוח את כל המשק כולל הפגנות המוניות מלאות בשנאת חינם או להפסיק מיד את ההפגנות הממומנות הללו כמו שהחליטו לסגור את העסקים".