מוסקבה
מוסקבהצילום: איסטוק

ברוסיה טוענים: אנו מפתחים חיסון לקורונה והוא יוכרז כמאושר לשימוש כבר בחודש הבא.

קיריל דמיטרייב, 45, ראש קרן ההון הריבונית ברוסיה טוען כי הוא ואשתו כבר קיבלו חיסון נסיוני לקורונה שמפותח בימים אלו במוסקבה ואמור לדבריו להיות מאושר לשימוש כבר בחודש הבא.

לדברי דמיטרייב הוא ואשתו "פיתחו כמות גדולה של נוגדנים לאחר שקיבלו את החיסון הנסיוני".

הוא הוסיף כי "הקרמלין מתכונן כעת להכנס לניסויים בשלב השלישי של החיסון שיכלול ניסויים על אלפי אנשים, ומתכנן להתחיל בחיסון המוני עוד לפני סוף השנה", מה שיהפוך את רוסיה למדינה הראשונה בעולם שעושה זאת.

הודעתו של דמיטרייב הגיעה ימים ספורים לאחר ששרותי המודיעין הבריטיים האשימו האקרים רוסיים כי פרצו לאתרים של חברות וארגונים מארה"ב, קנדה ובריטניה, הקשורים לנסיונות לפיתוח חיסון לקורונה וגנבו ממנו מידע רב שעשוי היה לשמש את המוסדות הרוסיים בפיתוח החיסון בעצמם.

לטענת גורמי המודיעין בבריטניה, ההאקרים פעלו בשליחות רוסיה ולא באופן עצמאי. דמיטרייב הכחיש את ההאשמות והאשים את מדינות המערב ב"פחד מההצלחה של החיסון הרוסי וניסיון להכתים את החדשות הטובות".

דמיטרייב גם הכחיש את החששות כי רוסיה "עיגלה פינות" בנושא בטיחות החיסון והניסויים שהיא מבצעת לפני אישור החיסון, במטרה להיות המדינה הראשונה בעולם שמשיגה את החיסון לקורונה. "החיסון שלנו מבוסס על פלטפורמה קיימת של חיסונים. היה חיסון נגד נגיפי האבולה והמרס, והמדענים שלנו השתמשו בפלטפורמות של החיסונים האלו על מנת להתאים אותן לחיסון לקורונה", אמר דמיטרייב.

הוא סיכם כי "אנו מאמינים כי בהתבסס על התוצאות הנוכחיות החיסון יאושר ברוסיה בחודש אוגוסט ובמדינות אחרות בחודש ספטמבר, מה שיהפוך אותו אולי לחיסון הראשון שאושר בעולם".