הדמיית השינוי
הדמיית השינויצילום: שרון אדריכלים- ארד שרון, שרון גור זאב

הנהלת משרד הבריאות והמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), בראשות ד"ר אסנת לבציון-קורח סיכמו על הסבת חלקו הממוגן של החניון התת קרקעי הנמצא בכניסה לבית החולים, לקומת אשפוז של כ-150 מיטות לשעת חירום לטובת מוכנות המרכז הרפואי לקליטת חולים בחירום ובכלל זה חולי קורונה.

המרכז הרפואי שמיר הנו בית החולים הממשלתי הרביעי בגודלו בישראל הכולל כ-900 מיטות אשפוז לטובת אוכלוסייה של כמיליון נפש באזור המרכז והשפלה.

עלות הסבת החניון התת קרקעי לאשפוז חירום נאמדת בכ-26 מיליון ש"ח וכוללת בין היתר תשתיות חשמל, התקנת פסי אספקה ניידים, מערכות תקשורת, מערכות מיזוג אוויר, התאמת מערכת תברואה ומים ושיפורים סביבתיים, הנוגעים לנגישות ולתפעול השוטף בשעת חירום.

התוכנית נמצאת לאחר התכנון ונסגרו כבר מכרזי הביצוע והשבוע יחלו העבודות בשטח. השלמת הפרויקט צפויה להסתיים בחודש אוקטובר והמרכז הרפואי יוכל לתת מענה בשעת חירום, משבר או מגפה.

"אני שמחה שמשרד הבריאות מצא לנכון לאשר ולהשלים את הסבת הקומה התחתונה בחניון שלנו לאשפוז בעתות חירום" מסרה ד"ר לבציון קורח והוסיפה: "זוהי בשורה של ממש לבית החולים המשרת למעלה ממיליון איש. אנו נמצאים בלב מערכה נגד הקורונה, וחייבים להיות מוכנים לקראת עלייה נוספת בתחלואה ובמיוחד לפני החורף הקרוב. תוספת של כ-150 מיטות אשפוז תאפשר את המוכנות בשעת הצורך והיא גם חוסננו".

אילן יפתח המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי הוסיף "אנחנו כבר בשלבים מתקדמים והתחלת העבודות בשטח החניון. אנו צופים כי כבר בתחילת אוקטובר החניון יהיה מוכן לאשפוז ולקליטה על פי הצורך. הוספה של 150 מיטות ממוגנות, תאפשר טיפול בחולים רבים תוך העברתם בצורה בטוחה גם במצב בו ישנו אירוע ביטחוני או אפידמי. מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית תוך מתן מענה לשעת חירום ומיטות ממוגנות, שישרת את האוכלוסייה בסביבת המרכז הרפואי".