ועדת חוץ וביטחון במוקד ההשגות
ועדת חוץ וביטחון במוקד ההשגותצילום: סופי קובזנצב

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), קיימה היום (ראשון) ביקור במוקד ההשגות, בפיקוד העורף ברמלה.

הביקור התקיים במסגרת לדיוני החקיקה וההכנה לקריאות שנייה ושלישית של הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש.

בביקור נכחו חה"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), חה"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), חה"כ בוגי יעלון (יש עתיד – תל"ם), חה"כ אריאל בוסו (ש"ס), חה"כ איילת שקד (ימינה), חה"כ יאיר גולן (מרצ), וכאמור, יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר.

את הוועדה אירח מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. במהלך הביקור מג"ד גדוד 996 של פיקוד העורף, סא"ל (במיל') ערן סנדל האמון על חיילי המילואים המשרתים במוקד ההשגות של משרד הבריאות, הציג סקירה של התפקודים העיקריים והאתגרים עמם מתמודדים חיילי גדוד החילוץ וההצלה.

איילת גרינבאום, מנהלת אגף איכות השירות במשרד הבריאות סקרה את אופן הטיפול בערעורים שמגיעים למוקד "קול בריאות" של משרד הבריאות וכן ספקה נתונים לגבי הפניות השונות והטיפול בהן. כמו כן, ציינה כי לקראת סוף השבוע הנוכחי יוכפלו מספר המוקדנים וזמן ההמתנה במוקד ירד ל-2 דק' בממוצע.

יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר, אמר בסיום הביקור: "כ-140 אלף איש נכנסו לבידוד בשבועיים האחרונים. יש לשקול קיצור של תקופת הבידוד מ-14 יום ל-12 יום. באיזון שיש לאפשר בין הנזק למשקי הבית והמשק הישראלי, ללקיחת הסיכון הבריאותי, נראה כי קיצור תקופת הבידוד ל-12 יום יקל ויצמצם את היקף הפגיעה מבלי שהדבר ישפיע מהותית על היקף התפרצות המגיפה."

בנוסף, הוסיף ח"כ האוזר: "בעוד מספר ימים נציין את חג הקורבן, אני קורא למשרד הבריאות לתגבר בצורה משמעותית את המוקדנים דוברי הערבית. אדם שלא בא במגע עם חולה מאומת וייאלץ להיכנס לבידוד ללא סיבה, הפגיעה בו בתקופת החג תהיה משמעותית. לכן, יש לצמצם את היקף האנשים ש'בטעות' יכנסו לבידוד במהלך החג."