אסור שיהיה תקדים של משפט של חיילים שאומרים שמע ישראלארגון 'חוננו'

בית המשפט דחה את הדיון שהיה אמור להתקיים היום (ראשון) בעניינם של שלושה צעירים נגדם הוגש כתב אישום לאחר שקראו "שמע ישראל" בהר הבית.

עו"ד יצחק בם המייצג את השלושה מטעם הסנגוריה הציבורית ביקש לדחות את הדיון עקב הולדת בנו. מועד חדש לדיון נקבע לתאריך ל' תשרי תשפ"א.

בני משפחותיהם של הצעירים הגיעו להפגין כנגד כתב האישום החריג. אריאל בן דוד, אביו של אחד מהצעירים המואשמים, אמר לערוץ 7: "הבן שלנו היה צריך להגיע מלבנון כחייל קרבי, להתעסק במשפט, כי לא עלינו הוא אמר שמע ישראל על הר הבית".

הוא הוסיף, "הוא כל יום אומר שמע ישראל, אבל פעם אחת הוא אמר בהר הבית אז אנחנו עכשיו במשפטים בנושא הזה. במדינת ישראל, למרות שהר הבית בידינו, שמע ישראל אסור להגיד".

"אנחנו מקווים שהשופט יטפל בזה כמו שצריך והמשטרה תתעשת והפרקליטות ירדו מהנושא הזה", אמר. "אנחנו מצפים מהציבור שיביע ויגיד אמירה: אסור שיהיה תקדים כזה של משפט של חיילים שאומרים שמע ישראל בהר הבית וחס ושלום רואים בזה כפשע".

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצג את השלושה אמר לערוץ 7: "לא יאומן שבמדינת ישראל 2020, לאחר 70 שנות עצמאות, יוגש כתב אישום כנגד נערים שכל חטאם היה לקרוא קריאת שמע בהר הבית".

"אנחנו שנים חיכינו בבואנו לארצנו", הוסיף. "ככל שיש לנו שאלות לגבי השלטון שלנו, אנחנו מצרים על כך. איך לא רעדה היד של הפרקליט שחתם על כתב האישום שרוצה לקבוע שקריאת שמע במדינת ישראל, איפה שלא יהיה, זו עבירה פלילית?"