אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

מחקר חדש בלונדון מחלק את חולי הקורונה לשש קבוצות שונות. החוקרים יצרו מאגר נתונים של מעל 1,500 חולים, ניתחו את שלל התסמינים שלהם וחילקו אותם ל-6 קבוצות.

בעיתון הבריטי The Guardian דווח כי בחמשת הימים הראשונים של התסמינים יכל הצוות הרפואי לחזות ב-79 אחוזים אם המטופל יזדקק לתמיכה נשימתית.

הממצאים עשויים להעניק לשירותי הבריאות התרעה מוקדמת והכנה לטיפול בבית חולים ותמיכה נשימתית.

קבוצה ראשונה היא נדבקים שמופיעים אצלם תסמינים בדרכי הנשימה העליונות, כמו שיעול מתמשך עם כאבי שרירים. בערך 1.5% מהמטופלים בקבוצה זו נזקקו לתמיכה נשימתית.

קבוצה שנייה מורכבת בעיקר מחולים עם תסמינים בדרכי הנשימה העליונות אך גם עם חום גוף גבוה. מבין החולים בקבוצה זו 4.4% נזקקו לתמיכה נשימתית, 17.5% ביקרו בבית חולים.

קבוצה 3 מורכבת מאנשים עם תסמינים במערכת העיכול, אבדן ריח ותאבון, שלשול, כאבים בחזה ללא שיעול. רק 3.7% מהחולים בקבוצה זו נזקקו מאוחר יותר לתמיכה נשימתית, כמעט 24% ביקרו לפחות פעם אחת בבית החולים.

הקבוצה הרביעית היא עם סימנים מוקדמים של עייפות קשה, חום, כאבים בחזה ושיעול מתמשך. מבין החולים בקבוצה זו 8.6% נזקקו לתמיכה נשימתית, 23.6% ביקרו בבית חולים.

הקבוצה החמישית סובלת בעיקר מבלבול, חום, אובדן תאבון ועייפות קשה. מבין החולים בקבוצה זו 9.9% נדרשו לתמיכה נשימתית, כאשר 24.6% ביקרו בבית החולים.

הקבוצה השישית סובלת ממצוקה נשימתית הכוללת כאבים בחזה, חום, קוצר נשימה, כמו גם בלבול, עייפות ותסמיני מערכת העיכול. כמעט 20% מקבוצה זו נזקקו לתמיכה נשימתית ו- 45.5% ביקרו בבית החולים.

צוות החוקרים מציין כי שתי הקבוצות הראשונות הן הצורות "המתונות" יותר של קוביד -19. החולים ששייכים לשלוש הקבוצות האחרונות הם לרוב מבוגרים יותר, סובלים מעודף משקל ולרוב בעלי מחלות רקע. החוקרים טוענים כי מעקב אחר תסמינים משפר את היכולת לחזות את מסלול המסלול של חולה Covid-19.