בתמונה: ד"ר אלעד פינקלשטיין, הרב משה רייס , והרב חגי לונדין, הקריה האקדמית אונו.
בתמונה: ד"ר אלעד פינקלשטיין, הרב משה רייס , והרב חגי לונדין, הקריה האקדמית אונו.יח"צ הקריה האקדמית אונו

אז מה אתה רוצה ללמוד? ואת? כבר למעלה מ- 15 שנים שאני מלווה צעירים וצעירות מהציונות הדתית בשלבים השונים של הלימודים לתואר - החל מפגישת הייעוץ הראשונה ועד להשתלבות בשוק העבודה וגם הרבה אחר כך. מתוך הניסיון הזה הבנתי כמה דברים חשובים ואשמח לתת לכם מספר טיפים לתחילת הדרך:

הרב רייס עם תלמידי הקרייה האקדמית אונו
הרב רייס עם תלמידי הקרייה האקדמית אונויח" הקריה האקדמית אונו

קודם כל לכו עם הלב שלכם - לאחר אינספור שיחות עם מתלבטים ומתלבטות הבנתי שבתוך השאלה מה את או אתה רוצים ללמוד מסתתרת שאלה עמוקה יותר, והיא: "מה אתם רוצים להיות כשתהיו גדולים?" בלי תשובה לשאלה הזאת יהיה קשה מאוד לבחור מסלול לימודים נכון עבורכם. הלימודים לתואר הם קרש הקפיצה שייתן לכם את הכלים למימוש עצמי במקום העבודה. הגדרת המטרה הסופית שלכם תסייע בבניית השלבים בדרך אליה.

האמינו בעצמכם – גם אם נתוני הפתיחה שלכם הם לא בדיוק מה שרציתם שיהיו, לכל אחד ואחת מכם יש את היכולת להצליח – אתם כבר לא מה שהייתם בתיכון, עם קצת אמונה, מאמץ והתמדה גם אתם יכולים. לפעמים הדרך למטרה לא עוברת דווקא בדרך המלך ועליכם לחפש דרכים יצירתיות. יועצי לימודים ומי שמכירים את המערכת יכולים לסייע לכם.

תלמדו לתואר שמעניק לכם כלים מעשיים לעבודה – לימודים אקדמאיים אינם לימודים "לשמה" אלא הם לימודים של "הלכה למעשה". בסופו של יום כל אחד צריך לצאת עם תואר ביד ובידיעה ברורה שהוא יודע לבצע הלכה למעשה את הדברים להם הוכשר במסגרת התואר ולמצוא מקצוע שיתן לו את האפשרות לפרנס בכבוד.

אל תותרו על סביבה דתית תומכת במהלך הלימודים – מסלול החיים של צעירי הציונות הדתית מהגן ועד השירות הצבאי והלאומי כוללים מסגרות תומכות וכמעט הומוגניות, האקדמיה היא בדרך כלל המפגש הראשוני עם החברה הישראלית על כל גווניה ואפשר לומר שהיא מעין הכנה לשוק העבודה שבחוץ. בתקופה הזאת יש צורך אמיתי בעוגן קהילתי-חברתי-דתי שתוכלו להיות חלק ממנו בתוך האקדמיה.

סביבה דתית תומכת
סביבה דתית תומכתיח"צ הקריה האקדמית אונו

כראש מינהל הציונות הדתית בקריה האקדמית אונו אני יכול להציע לכם תואר ראשון במגוון תחומים: משפטים, סיעוד, מינהל עסקים בהתמחויות בחשבונאות, נדל"ן, מערכות מידע או משאבי אנוש, תואר ייחודי בשיווק ופרסום, תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי או עם התמחות בספורט ואפילו תואר במוסיקה עם מיטב המרצים והתנאים לצמיחה וכל זה יחד עם כל היתרונות של מינהל הציונות הדתית - מלגה ייחודית, העשרות ופעילויות לגיבוש בני ובנות הציונות הדתית וסיוע אישי לאורך כל התואר.

מוזמנים להתייעץ ולשמוע על המסלול הנכון עבורכם.

בהצלחה בהמשך הדרך, מאמין בכם.

הרב משה רייס הוא ראש מינהל הציונות הדתית בקריה האקדמית אונו הפועל מזה 15 שנים ביצירת מעטפת קהילתית-חברתית-תורנית, מתן מלגות, וסיוע בהצלחה בתואר לסטודנטים וסטודנטיות מהמגזר הדתי לאומי.

למידע נוסף על לימודים בקריה האקדמית אונו לחצו כאן.