"אל תתנו לנו להוריד את השאלטר על המסים"

צחי פלג, ממובילי מחאת השאלטר, שוחח הערב עם ערוץ 7 עם פתיחת מחאת המסים של בעלי העסקים.

"אני קורא לכל אזרחי ישראל ובפרט לעצמאיים ושכירים בעלי שליטה ובעלי עסקים, להצטרף אלינו למחאת המסים, לא שביתת מסים, לא קריאה לאי תשלום וגם לא מרד, אלא מחאת המסים", הדגיש פלג.

לדבריו, מטרת המחאה היא לקבל את הזכויות הבסיסיות. "מחאת מסים זה כוח, מנוף חזק מאוד שיאפשר לנו לדרוש זכויות, עד היום יכולנו לדרוש זכויות אבל אף פעם לא קיבלנו. אני מאוד מקווה שלא נצטרך להוריד את השאלטר הזה, כי המשמעות של הורדת השאלטר ואי העברת הכספים לאוצר זו מפלה לכלכלת מדינת ישראל ופגיעה מקיפה בכולנו. הלוואי שנגיע עם מקבלי ההחלטות להסכמים שיתנו לנו את הזכויות שכל כך חסרות לנו".

הוא ציין כי בשלב זה המחאה שקטה. "לא הזמנו הרבה אנשים היום, זו מסיבת עיתונאים, רק קומץ קטן שכולל את מי שאחראי על המחאה הז. לא פרסמנו את השעה ואת המיקום לכלל הציבור. אני לא צריך חסימת כבישים והפרעה למהלך היום של תושבי תל אביב"

מארגני המחאה כתבו, "במשך שנים רבות העסקים הקטנים במדינת ישראל מינפו את הכלכלה, ייצבו אותה והביאו אותה לשיגשוגה. שנים רבות בהן שילמנו ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ, ארנונה, מס שילוט ועוד ועוד. שילמנו כחוק, עמדנו בנטל עד שהגיעה הקורונה וגילינו שאנחנו, בעלי העסקים במדינת ישראל, נמצאים אחרונים בפרמידת המזון של המדינה".

"היכן המיסים ששילמנו במשך שנים רבות? למה הם לא מהווים לנו רשת בטחון בזמן המשבר הכלכלי הכי גדול בארץ ובעולם כולו? לא עוד. לא עוד תשלומי מיסים מופקעים שיועברו בתאריך קבוע מראש. רוצים את כספינו? נשלם אותם כחוק כאשר נקבל מהממשלה תנאים בסיסיים שיעניקו לנו את הביטחון הראוי לנו".