חתונה
חתונהצילום: ISTOCK

פרויקט חדש ומיוחד ביוזמת ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יסייע לזוגות שלא יכולים לקיים את חתונתם בגלל הגבלות הקורונה – ויאפשר להם לקיים אירוע אינטימי ויוצא דופן, למשפחה המצומצמת בלבד, באחד מהאתרים הייחודיים של העיר.

בימים אלה עובדת עיריית ירושלים על הקמת מערך מיוחד למימוש הפרוייקט, במסגרתו היא תסייע לזוגות המתחתנים לקיים את האירוע הכי חשוב שלהם, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולהפוך אותו לאירוע בלתי נשכח, על רקע הנופים המהממים של ירושלים.

בעירייה מתכוונים להציע את אחד מהמקומות הבאים לקיום החתונות: גן התקומה שנמצא בלב עיר העתיקה, גן הבונים שנמצא בין החומות לבין ימין משה, תצפית שבע הקשתות על הר הזיתים, טיילת ארמון הנציב, טיילת הר הצופים, גן בלומפילד, אמפיתיאטרון גן הפעמון, גן הוורדים, יער ירושלים ופארק מיטשל.

האירועים המדוברים מיועדים לקהל מצומצם (עד 20 איש) ויעמדו בכל הנחיות משרד הבריאות - כולל כמות מוזמנים, שמירת מרחק, הצהרת בריאות ומדידת חום. כל הלוקיישנים נבחרו כך שניתן יהיה לשלוט על כמות המוזמנים ולהימנע מכניסת אורחים מעבר למותר.

העירייה תעמיד לרשות הזוגות המתחתנים את המקום הנבחר כולל תשתית חשמל, שירותים ואנשי תיאום מטעמה, שיעמדו בקשר עם הזוג הצעיר וינהלו את האירוע בשטח.

כבר בתחילת השבוע הבא תשיק העירייה מערכת מקוונת בה יוכלו הזוגות להירשם בכל אתר לפי תאריך לחתונת ערב או בוקר.

בנוסף העירייה תתנה את האירוע בכך שהזוגות ישתמשו בספקים ירושלמים (קייטרינג, עיצוב, מוסיקה, ריהוט ועוד), זאת על מנת לספק עבודה נוספת למגזר האירועים בעיר, שנפגע קשות במשבר.

הפרויקט יפעל מתחילת אוגוסט ועד לראש השנה, כשבכל יום יהיו שני סבבי חתונות – חתונת בוקר וחתונת ערב עד השעה 22:00.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אומר כי "תקופת הקורונה לא מאפשרת לזוגות רבים לקיים את החתונה עליה חלמו ולכן חשבנו על פתרון יצירתי, שגם יאפשר להם לחגוג בצורה אינטימית ומכובדת וגם ייספק להם את האירוע המרגש בחייהם. אני בטוח שאירוע כזה, על רקע הנופים המדהימים של ירושלים, הוא אירוע שהזוגות לא יישכחו כל חייהם".