יואב גלנט
יואב גלנטצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החינוך יואב גלנט מצהיר הערב (שני) כי שנת הלימודים הבאה תפתח כרגיל, חרף משבר הקורונה.

"אני אומר כאן לאזרחי מדינת ישראל, שנת הלימודים תפתח בראשון בספטמבר. נקודה. יש לנו תוכנית, ישבתי שעות ארוכות עם שר האוצר, הוא השתכנע בדברים, הוא שותף לעניין. מצאתי שותפים בשלטון המקומי וארגוני המורים, ורה"מ שמוביל את התהליך, השתכנע בדברים", אמר גלנט בראיון לחדשות 12.

לדבריו את התוכנית המלאה לחידוש הלימודים יציג בקרוב בממשלה. "אני מתכוון להביא את התוכנית, לא באופן מבולבל, לא בעדכון כזה או אחר, באופן מסודר, היא תובא בפני הממשלה, השלטון המקומי, יחד עם השותפים שלי. נביא את זה ולדעתי מאותו רגע ניתן לאנשים לעבוד, ב-1 לספטמבר גני הילדים ובתי הספר יפתחו, חלקם מלמידה מרחוק".

גלנט דיבר גם על הבעיות של חלק מהתלמידים, במיוחד מהשכבות החלשות, להשתמש בלמידה מרחוק. "אנחנו עובדים על זה בשיא הרצינות. גם אמצעי קצה, גם תשתיות לימוד בבתי הספר, גם תוכן על מנת שיהיה ניתן לרכוש אותו בכל מקום, גם הכשרה למורים ומנהלים. זו מלאכה מורכבת, אנו מדברים על 2.5 מיליון תלמידים ומורים".

השר גינה את מסיבת הסיום שנערכה בתיכון הגימנסיה העברית בירושלים בה השתתפו למעלה ממאה תלמידים. "אני מגנה את כל מי שעובר על הוראות הממשלה והחוק. אני לא מקבל את זה, לא קיבלתי את זה אף פעם ואי אפשר לקבל את זה מתלמידים בוודאי לא ממחנכים. אני הוריתי לעשות בדיקה ותחקרי נראה את תוצאותיו, כאשר אנו בודקים משהו אנו מגיעים למסקנות ונוקטים בצעדים".

שר החינוך התבקש גם להתייחס לעימות הקשה בין יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לשר האוצר ישראל כ"ץ. "התקופה הזו היא מתוחה ואני מציע לכולם להוריד ווליום, להתאחד ולזכור שלרה"מ ולשר האוצר יש מלאכה מאוד כבדה. זו לא שעה פשוטה, לתת כתף".

"אני עושה את זה, אני בטוח שאחרים עושים את זה, גם מיקי יעשה את זה. אנחנו ביחד ואנו צריכים לשלב ידיים כולל דרך אגב עם כחול לבן למען אזרחי מדינת ישראל", דברי גלנט.