השרה גילה גמליאל
השרה גילה גמליאלPhoto by Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

שרת האנרגיה גילה גמליאל מבקרת את התנהלותם של חבריה למפלגה, ובראשם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, בשל המאבקים הפנימיים הנחשפים בימים האחרונים.

"זה מאוד לא אופייני לנו ואני קוראת לעשות סדר. כשמנהלים את הקואליציה יו"ר הקואליציה צריך לראות את הדברים מול העיניים שלו ולהפסיק, שלא שבכל פעם נשמע שהוא מפטר לי אנשים בטלוויזיה או במדיה", אומרת השרה גמליאל בראיון ל'העולם הבוקר' בערוץ 12. "זה לא עובד כך. אתמול זה הגיע לממדים של לפטר שרים, כנראה אנשים לא מבינים את המצב".

גמליאל מתריעה כי אנשים ממפלגתה עלולים לראות את התדרדרות המאבק הפנימי ואת הכותרות שהוא מייצר ויעצימו אותו. "צריך לעצור את זה", היא אומרת.

לשאלת האפשרות שהדברים מלמדים על היחלשות בכוחו של נתניהו, סבורה גמליאל כי "זה לא קשור לראש הממשלה אלא להתנהלותו של ראש הקואליציה". כשנשאלה אם חבר הכנסת זוהר הוא האיש הנכון במקום הנכון העדיפה שלא להשיב ישירות ואמרה כי לא מתפקידה להחליט על כך ובכוונתה רק לבקר את ההתנהלות שאנה נכונה גם בשגרת היומיום של העבודה בכנסת. "כולי תקווה שהוא יפנים זאת".

דבריה של השרה גמליאל מגיעים אחרי התבטאותו של חבר הכנסת זוהר כלפי שר האוצר, ישראל כץ, בהם טען כי לנוכח התנהלותו יש לשקול ולבחון אם הוא צריך להישאר בתפקידו. דברים אלה באים לאחר קריאתו לפטר את חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון מכהונתה כיו"ר ועדת הקורונה.