ח"כ מיקי זוהר אומר כי סמכויות וועדת הקורונה ילקחו ממנה

ועדת הקורונה דחתה הבוקר (שלישי) את הצו של הממשלה המגביל את פעילות המסעדות למשלוחים וטייק-אווי בלבד, והחליטה כי מסעדות יפעלו לפי המתווה הקודם שאישרה הממשלה, עד 20 אנשים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון אמרה בסיום הדיון "אני מקווה שבמהלך השבוע הקרוב הממשלה תביא מתווה שיוכל להסדיר את הישיבה בחוץ ובפנים".

יו״ר הקואליציה ח״כ מיקי זוהר אמר לה: ״אתם מביאים על המדינה סגר בעוד חודש״.

בפתח הדיון הבהירה שאשא ביטון ''אנחנו לא נפסיק לדרוש שבכל אחת מההנחיות שיוצאות מהממשלה יהיה רעיון מסדר בכדי לרתום את הציבור למאבק בנגיף. אנחנו במשבר בריאותי חמור ובלי הציבור אין שום סיכוי שננצח אותו. אני קוראת לציבור לשמור על ההנחיות, זה חשוב בכדי שננצח את הנגיף ונמנע מסגר״.

יו"ר הקואליציה ח''כ זוהר איים על שאשא ביטון מוקדם יותר: "אם את תעבירי את ההחלטה בקולות האופוזיציה זו תהיה החלטה לא אחראית ואנחנו נפעל לתקן אותה בהקדם. ברגע שחוק הקורונה הגדול יעבור בכנסת הסמכויות יעברו לוועדות שאנחנו נקבע בוועדת הכנסת וקבלת ההחלטות תהיה רק באופן ענייני".

חברת הכנסת מרב מיכאלי שהצביעה בעד פתיחת המסעדות, אמרה כי ''ועדת הקורונה עושה עבודה מקצועית ורצינית ופועלת לטובת הציבור בצורה הרבה יותר טובה ומדויקת מהממשלה. הגיע הזמן שבמקום לאיים על הוועדה והכנסת הממשלה תבין שאנחנו מצילות אותה ואת הציבור מהטעויות המחפירות שלה''.

ברשת כאן ב' דווח כי ‏ועדת הקורונה צפויה בקרוב לאבד את סמכויותיה לאשר או לבטל את צווי הממשלה. לפי טיוטת "חוק הקורונה הגדול", שצפוי לעבור בקרוב, הסמכות לאשר את צווי הממשלה תפוזר בין ארבע ועדות, מה שאומר שוועדת הקורונה תהפוך לוועדה ללא שיניים.