הריסת המעיין ליד יקיר
הריסת המעיין ליד יקירצילום: דוברות שומרון

אנשי המנהל האזרחי יחד עם שוטרי מג''ב הרסו מעיין שהקימו בני הנוער של הישוב יקיר בשומרון.

במועצה האזורית שומרון אומרים כי המעיין הוקם על ידי בני הנוער בתקופת הקורונה במטרה לחדש מעיין עם מקור מים יפהפה בתוך השומרון.

דורון קמיר, יו"ר ועד הישוב יקיר, הגיב בזעם: "'כל רודפיה השיגוה בין המצרים', כואב הלב לראות את האש בעיניים של אנשי המנהל האזרחי כשהם הורסים בהוראת הממשלה מעיין שנבנה בתום לב ע"י נוער איכותי שהיה מעוניין להפריח את השומרון ואת ארץ ישראל, חבל על ההתנהגות המאכזבת שלהם".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הזכיר כי רק לפני כחודשיים אירעה תקרית חמורה באזור כאשר פלסטיני איים ברצח על בני הנוער שבילו במקום ואף איים ליידות לעברם סלע ענק. "כנראה שהאלימות משתלמת. צר לי שבימים אלו מוצאת הממשלה זמן לחפש ולפשפש בכל סנטימטר של עשיה ובניה יהודית בעוד שמעבר לכביש הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית צוברת תאוצה ללא פיקוח וללא הסדרה.

''די לאכיפה הבררנית, במקום להרוס את הבנייה הבלתי חוקית של הפלסטינים ולסייע לנו להפריח את השומרון הם הורסים את מה שאנחנו בונים ומתירים לפלסטינים לעשות ככל העולה על רוחם", הוסיף דגן.

תגובת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים: ''היום (שלישי), ביצעה יחידת הפיקוח במנהל האזרחי פעילות אכיפה כנגד בנייה של מאגר מים באזור היישוב יקיר שבשטח C, אשר נבנה ללא ההיתרים והאישורים הנדרשים. נדגיש כי האכיפה בוצעה בהתאם לסמכויות והנהלים, ובכפוף לשיקולים המבצעיים''.