בית אל
בית אלצילום: דוברות

רב היישוב בית אל הרב אריאל בראלי וראש המועצה המקומית שי אלון פועלים לקלוט קהילה יהודית אורגנית שתעלה כולה ממקום מושבה בתפוצות אל בתי היישוב המתפתח, ברגע שהדבר יתאפשר.

על רקע משבר הקורונה והפגיעה הקשה בקהילות היהודיות ברחבי העולם, העריכה הסוכנות היהודית כי רבע מיליון יהודים יעלו בשנים הקרובות לישראל.

הרב בראלי סיפר כי "עוד בטרם פרוץ הקורונה פעלנו יחד עם ארגון OU וברקאי בנושא של קליטת קהילה חדשה מחו"ל ולהכין את התשתית הארגונית והאנושית על מנת להצליח במשימה החשובה הזו. ברוך השם יש בנייה של מאות יחידות דיור חדשות בבית אל, ולכן זו הזדמנות חד פעמית לקלוט בזרועות פתוחות קהילה אורגנית שתבוא לישראל ותוכל להמשיך את חיי הקהילה שלה ביחד איתנו.

''במציאות המורכבת שבה אנו חיים בהתמודדות עם קורונה, חייבת להיות תמיכה ציבורית ותשתית רחבה שתקבל את פניהם, אחרת הם יתקשו מאוד לעמוד באתגר", הסביר בראלי.

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר כי "רבע מיליון יהודים בדרך לארץ, ללא היערכות תתרחש קטסטרופה. צריך לספק להם סיוע במציאת מגורים, עבודה, בתי ספר וגנים ומעטפת רחבה של תמיכה כיוון שבמציאות של משבר הקורונה והשלכותיו החריפות האתגר גדול שבעתיים.

''יש לנו קהילה גדולה של דוברי אנגלית ביישוב ושוחחתי על כך גם עם מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן שאמר שירתם לכך. אנו מתגייסים לאתגר בשמחה כדי לסייע לאחינו שמצטרפים אלינו בנחלת אבותינו ובעזרת השם נזכה לראות את קיבוץ כלל עם ישראל בכל רחבי הארץ המובטחת", הוסיף אלון.