מושיק גלאמיןיהונתן גוטליב

המעצב ויועץ האופנה מושיק גלאמין השתתף אתמול (שני) בהשקת "מחאת השאלטר" של העצמאים, ושוחח עם ערוץ 7 על ההיגיון שמאחוריה.

"אנחנו בוחרים לשלם את המיסים שלנו ביחד, ובדרך הזו להפסיק להיות שקופים בעיני המדינה ולהתחיל דיאלוג איתם", אמר גלאמין.

"אנחנו בוחרים להתחיל להראות להם שהם חייבים גם לדאוג ולתת לנו ולא רק לקחת", הוסיף. "מה שקורה כרגע זה שהעסקים במדינה קורסים והעסקים של החברים שלי נמצאים במצב מאוד קשה ומדאיג".

לדבריו, "יש עוד דרך ארוכה. לפנינו של מצב שהוא מצב של מלחמה. ככה צריך להתייחס אליו. כשמסתכלים על העסקים האלה, שידעו לקחת מהם את כל הטוב ולהניע את הכלכלה הישראלית שנים, עכשיו צריך לעזור להם"

מארגני המחאה שואפים לצבור כח רב על ידי התאגדות עשרות אלפי עסקים תחת משרד רואה חשבון אחד, אך לא מעוניינים להגיע למצב של הפסקת תשלומי המסים למדינה. "אני מאמין שכשנתאגד עשרות אלפי אנשים לא נצטרך להוריד את השאלטר אף פעם", אמר גלאמין.

"אני מאמין שהמנגנון הזה יוכל לתמיד להיות כבוי", הוסיף. "אבל עצם זה שאנחנו נייצר אותו, כבר אנחנו נביא את הממשלה ואת האנשים שאחראים לכלכלה הישראלית למצב של פחד, למצב שבו הם צריכים לראות אותנו כשותפים למה שקורה בכלכלה, שותפים להצלחות שיש לישראל".

לגלאמין עסקים בתחום העיצוב וייעוץ אופנה בישראל. לדבריו, "אני ניזוקתי מאוד בקורונה, אני עדיין עומד על הרגליים, העסקים שלי ממשיכים כרגיל, אבל ההשלכה הכלכלית אני כבר מרגיש אותה, ואני יודע שבעתיד אני ארגיש אותה עוד".

עוד אמר גלאמין: "אני חייב להגיד שמצבי נהדר יחסית לאנשים שאני פוגש, יחסית לאנשים שאני רואה ברחוב. אני גר ברמת גו אני לא גר בשדרות רוטשילד בתל אביב, המצב קשה. וזה לא יעזור כמה אני תורם וזה לא יעזור כמה חברים שלי יתרמו, אם המדינה לא תקח אחריות המצב רק ידרדר".

מעוז ינון, ממובילי מחאת השאלטריהונתן גוטליב