מטוס
מטוסצילום: איסטוק

הרופא האמריקני ד"ר מייק הנסן (Dr. Mike Hansen) מפרסם המלצות לצמצום הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה במהלך טיסה.

המלצותיו כוללות: עטיית מסיכה יעילה ומשקפיים המונעים כניסה של אוויר מהצדדים, הפעלת האוורור במהלך הטיסה וכיוונו לעבר הרצפה, הימנעות מקרבה לנוסעים אחרים, הימנעות מטיסות ארוכות ושימוש בחומרי חיטוי לניקוי ידיים ומשטחים. העצות רלוונטיות בעיקר לישראלים החוזרים לישראל.

לצפייה בסרטון הווידאו:

"מרבית חברות התעופה דורשות מהנוסעים ללבוש מסכות", מציין ד"ר הנסן, "חברות תעופה מסוימות נוקטות גם בצעדים אחרים כדי לצמצם את האינטראקציה בין אנשים, למשל לא להגיש משקאות חריפים או לדלג על הגשת חטיפים לגמרי".

ד"ר הנסן קובע ש "ברוב הטיסות המסחריות בימינו יש אוויר נקי מאוד בתוך תא הנוסעים".

"המטוסים מנקים את האוויר באמצעות אוויר דחוס שעובר במנועי הסילון", הוא מסביר, "הטמפרטורה של האוויר חמה במיוחד. הטמפרטורות החמות והלחץ הגבוה הופכים את האוויר בתא הנוסעים לסטרילי מאוד, וחיידקים ווירוסים נהרסים בתהליך".

"האוויר בתא מתחלף כל כמה דקות", מציין ד"ר הנסן, "וזה בעצם טוב יותר ממשרדים ובתים".

ד"ר הנסן מציין שיש מי שמדגיש בעניין הטיסות שחלקיקי הנגיף קטנים במיוחד אך הוא מדגיש שברוב המקרים הנגיף נמצא בטיפות נשימה. "אז בשורה התחתונה", הוא מבהיר, "אם הנגיף באוויר, רובו, כ-95% ממנו, יסונן עם מסנני ה-HEPA במטוס, כמו במסיכות".

"אז אם אף אחד לא יושב קרוב אליך, או אם מישהו יושב קרוב אליך אך אין לו את הנגיף, אין דאגות", קובע ד"ר הנסן.

בסיכום הדברים מבהיר ד"ר הנסן שחובה לחבוש מסיכה לכל משך הטיסה, משום שהקרבה בין האנשים בלתי נמנעת והקרבה היא הסכנה המוחשית.