עמוס ידלין
עמוס ידליןצילום: קובי ריכטר/TPS

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין, התייחס הערב (שלישי) בציוץ בטוויטר למינוי פרופ' גבי ברבש לפרויקטור הקורונה, והבהיר כי ללא הסמכויות הנדרשות ההוא לא יצליח בתפקידו.

"אין ספק שניסיונו, חוכמתו ויכולת הניהול של פרופ׳ ברבש נדרשים לשיפור התכנון, קבלת ההחלטות והביצוע של המערכה הקשה בה נמצאת מדינת ישראל", ציין ידלין.

"אולם כישורים וניסיון לבדם לא יספיקו, ונדרשים סמכויות ומנגנון מתאים להיחלץ מהמיצר.אם יוגבל לתחום הבריאות בלבד - זה לא יעבוד. מדובר במשבר בטחון לאומי משולב, בריאותי-כלכלי-חברתי-בטחוני", הסביר.

"למערכה מורכבת ורב ממדית נדרש מינוי רמטכ"ל קורונה", קבע ידלין, "לברבש נדרש גוף מטה ושליטה לאומי משולב, על-משרדי ואינטגרטיבי".

"סמכויותיו צריכות להיות אחריות לגיבוש מדיניות בנושא המאבק בקורונה, ולאחר החלטת הדרג המדיני אחריות למימושה", הוסיף ראש אמ"ן לשעבר.

פרופסור גבי ברבש מונה היום לממונה על ההתמודדות עם משבר הקורונה, לאחר למעלה משבועיים של מאמץ ממשלתי לאיתור מועמד מתאים לתפקיד.

ברבש, אשר מוכר באחרונה בעיקר כפרשן הבריאות של חדשות 12, שימש בעבר מנהל בית החולים איכילוב וכמנכ"ל משרד הבריאות. כיום הוא עומד בראש המערך לשיתוף פעולה מדעי-קליני במכון ויצמן.