אביה קארה
אביה קארהצילום: אני שולמן

לוחם עבור העצמאיים או שופר של בנימין נתניהו? אביר קארה, מייסד קבוצת 'אני שולמן' התייחס לביקורות בעקבות תחקיר 'כאן 11' בו נטען כי הוא משתמש בקבוצת השולמנים מטעמים פוליטיים.

הדבר מצטרף לאירוע בתוכניתם של 'אופירה וברקו' בה נתפס קארה מחליף מסרונים עם שר האוצר, ועלו הטענות כי הוא מופעל על ידי נתניהו ותומכיו.

אביר קארה התייחס לכל התקופה האחרונה מאז החלו ההאשמות נגדו ונגד מניעיו האמתיים במאבק השולמנים. הוא שיתף בתחושותיו, ואמר: "תקופה קשוחה, לא? עם ישראל לא סלחן, הכול עובד ומתהפך די במהירות ממקום למקום ואנחנו, תקופה מאוד לחוצה בעם ישראל". מנגד הדגיש כי הוא מקבל אהדה ציבורית ענקית מקצה לקצה בכול מקום, מי שרואה את זה יודע שזה סוג של סיכול ממוקד. אני לא בן אדם של נתניהו ולא של אף אחד, אני אדם של עצמי, ברשות עצמי, עם דעות מאוד מוצקות. זה שטויות, שקר והבל הבלים. מעולם לא דיברתי עם רה"מ, אף פעם".

הוא ציין כי לפני כחודש וחצי השולמנים ערכו פורום עם חברי הכנסת, "היו שם ניר ברקת, וגדעון סער, ואני בקשר טוב עם שר האוצר בחודש וחצי האחרון. לא הכרתי אותו לפני כן, אם לא הייתי עושה את התפקיד שאני עושה בטח הייתי רוכב עכשיו על סוסים בגבעה, אבל אני לא שם". לדבריו, יש רבים שרוצים להכפיש את שמו כיוון שכיום השולמנים הם "קבוצת כוח מאוד משמעותית שבאה לנגוס. בסוף מדובר בעוגה של שולמן, כולם אכלו מהעוגה ורק לשולמן לא נשאר. אנחנו באים לחתוך להם עוד חתיכה מהעוגה או להגיד 'חבר'ה עד כאן. מה שהיה עד היום וכל הסחיטה רבת השנים של קבוצת העצמאים במדינת ישראל. אנחנו דורשים שתסתיים מהיום ואילך', וזה יכול להפריע לחלק מהאנשים".

בהמשך, התייחס לתחקיר 'כאן 11' וטען כי מרבית האנשים שהתראיינו לא היו פעילים בקבוצה, הוא ציין כי "איציק שהיה איתי ממש מההתחלה והכול התחיל משיחה שלי ושלו משותפת, שהוא איש נחמד מאוד וטוב אבל כשהיה צריך לקבל החלטות, הוא פשוט הפריע לכל דבר שהיה במערכת. בסוף, הוא יצא מעצמו, גם אם הוא יגיד משהו אחר. רוב הגרעין שהתחיל מההתחלה איתנו בתוך הקבוצה. רוב הגרעין שרוצה לעשות ולעבוד נמצא בתוך קבוצת השולמנים. אילן בן הרוש היה אחראי על פוסטים. הוא עזב לפני שבועיים, אפשר לראות את כל התכתובות מה הוא כותב עלינו, על הקבוצה וההתנהלות שלה. בוויכוח לפני שבועיים שהוא מקלל את כולם ויוצא מן הקבוצה".

"הפגנתי בבלפור נגד רה"מ"

כמו כן, על הטענות כי צנזרו פוסטים נגד נתניהו, אמר קארה: "אנחנו לא לוח מודעות. יש הרבה מאוד פוסטים מאוד כואבים ונוקבים נגד, ויש הרבה פוסטים שלא עולים גם בתוך הדף, כי יש פוסטים נטו פוליטיים שלא קשורים לקבוצה של עצמאים. אני ממש מבקש, הדבר הזה מזהם את החברה הישראלית ואותנו. יותר מדי שנים מוכרים כאן 'כן ביבי לא ביבי' ואז מה מקבלים כשאנחנו נמצאים בתקופה הכי קשה של הקורונה? במקום שיתעסקו במה האזרחים צריכים, מתעסקים בהטבות של רה"מ. זה מה שהציבור בחר, לצערי. אני לא מתומכיו של רה"מ, אני יכול להגיד שאני נמנה עם החבר'ה שמתנגדים לו. אני גם תוקף, וגם אני הגעתי לבלפור 4 פעמים, הפגנתי בבלפור. נגד רה"מ, נגד הממשלה, נגד מדיניות הממשלה, ונגד הפעילות של הממשלה. ראש הממשלה אשם במצב כרגע".

גולן יוכפז תהה האם לדעתו רה"מ נתניהו צריך להתפטר מתפקידו, על כך השיב מייסד 'אני שולמן': "שרה"מ יעשה מה שהוא רוצה. רה"מ לא מתפקד במשבר הקורונה ורה"מ והממשלה הזאת צריכה להיות מוחלפת כולה. איש לא מתפקד וכל הממשלה מקצה לקצה, כולל רה"מ, צריכה להתחלף. כל ההתנגדות שלנו מתחילת השנה היא לממשלה, לרה"מ, מספטמבר. שני ראשי הממשלה נכשלו".

בהמשך, הוא התייחס לאפשרות שהשולמנים ירוצו בבחירות הבאות לממשלה, ואמר: "כרגע, אין לנו שום שאיפה פוליטית ואם תהיה נכריז. אני כבר יודע מה אתם רוצים לשאול – אילו היינו רצים, היינו יושבים עם נתניהו או לא? - אילו היה קורה דבר כזה, היינו יושבים בכל ממשלה שהייתה מיטיבה עם עצמאים. גם אם אחמד טיבי בראש. או עם ביבי או עם טיבי".