ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

הגיע הזמן לקרוע את מסך הצביעות ממה שנקרא שוויון בפני החוק, יחס שוויוני לכל אזרח ושמירה על זכויות האדם במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. שהרי כשרוצים לעשות סגר בלתי מוצדק ובלתי מועיל סוגרים עשרות אלפי אזרחים חפים מכל קורונה ואין איש פוצה פה ומצפצף.

איפה חופש התנועה? חופש העיסוק? חופש הדת? שום דבר. המדינה ממשיכה כרגיל כאילו לא קרה כלום.

ובאמת, מה כבר קרה שסגרו את החרדים בבני ברק, בבית שמש, בביתר עילית, באלעד, בירושלים? אז עוד כמה חרדים לא יוכלו לצאת מהכוכים שלהם, אז מה קרה?

אבל שמדברים על איכוני השב"כ, עניין שיכול להציל חיים ממש - להגיד למי שהיה ליד חולה קורונה שיכנס לבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה - פתאום אנשים נזכרים שיש להם בטלפון סודות אישיים. כאן פתאום כולם קופצים בצעקות על הפרת זכויות אדם וחנק הדמוקרטיה.

יש כאן אווילות נוראה. האם מישהו שחושב שיש משהו שמונע מהמדינה לצותת ולהאזין למי שהיא רוצה? תשאלו את בית המשפט, את הפרקליטות ואת כל הגורמים שרוצים לדעת מה קורה אצל האזרחים. אם רוצים להקשיב למישהו, לעקוב אחריו עושים זאת בכל מקרה כל יום. אנשים מדברים בטלפון בידיעה שכל מה שהם אומרים מועבר בשידור חי. לחנוק רבבות אזרחים בסגר כפוי בלי יכולת לצאת בקושי לצרכים המוניטריים זה בסדר, אבל לעקוב אחרי אותות טלפון, משהו שגם ככה עושים פה בלי דין וחשבון, זו דריסה של הדמוקרטיה? איזו צביעות.

המדינה החליטה לחלק מענקים לכל ילד, עד הילד הרביעי. מדוע הילד החמישי והשישי פחותים? בגלל שהם חרדים? אין שום סיבה אחרת לכך. זו הפרה של דמוקרטיה ושל שוויון. זו רמה שפלה של צביעות.

מדוע הממשלה נותנת רק למשפחה עם שלשה ילדים? איך אתם מעיזים לדבר על מדינה שוויונית וזכויות אדם לכל אדם, כאשר אתם מפלים לרעה, רבבות הילדים שהם העשירי, התשיעי, החמישי והשישי? וכי הם לא צריכים לאכול? בארה"ב מחלקים אוכל לילדים המגיעים לקחת אוכל, גם כשבתי הספר סגורים.