גפני עונה לסמוטריץ': מטריל סדרתי

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מגיב להצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) להקים ועדת חקירה על אכיפה בררנית נגד המגזר החרדי.

"אני במתח לראות מה תהיה המתיחה הבאה שלך", אמר גפני בסרטון שפרסם, "אני מבין את הצורך שלך לעשות זאת. אבל אנחנו בעבודה ללא הפסקה ואתה בהפסקת פרסומות".

מוקדם יותר ח"כ משה אבוטבול תקף סמוטריץ' בראיון שהעניק ל'קול ברמה'. "שיעזוב את הציבור החרדי, לא צריכים את העזרה שלו. בציבור שלו יש הרבה קשיים, שיטפל קודם בהם.

"למה כשהיה שר התחבורה לא ביקש ועדת חקירה? כשזה בא מתוך נקודה פוליטית שפלה, לעשות סיבוב על המפלגות החרדיות, אנחנו לא נושיט את הצוואר".

ח"כ אבוטבול הוסיף ותקף את סמוטריץ' כשטען כי הוא נעדר בהצבעה שהיתה חשובה לציבור החרדי בתחום שמירת השבת במרחב הציבורי.

"אם הוא כל כך דואג לנו, שידאג קודם כל לצריכים הבסיסיים שלנו. איפה היו הוא וחבריו בהצבעה על התח״צ בשבת? אתה רוצה שאני אביך אותו? כחול לבן ומפלגת העבודה הצביעו איתנו, ו׳ימינה׳ לא".

ח"כ סמוטריץ' הדף את המתקפה של אבוטבול ואמר כי "אני לא מבין את הסגנון והשיח. בהצבעה על התח״צ אני מניח שהיינו מקוזזים, אני אפילו לא יודע על איזו הצבעה הוא מדבר. מרגיש לי מגוחך שאני צריך לשכנע מישהו שאני נגד תח״צ בשבת".

אתמול אמר סמוטריץ' כי ועדת חקירה פרלנטרית בנושא האפליה הקשה נגד הציבור החרדי בתקופת הקורונה, ''זה לא ענין של ימין ושמאל. זה גם לא עניין של דתיים, חילונים וחרדים".

''זה עניין של חברה מתוקנת. בחברה אזרחית מתוקנת כשיש ציבור שנרמס, זו בעיה של כולם. זו בעיה של החברה כולה, שלי, שלכם, של הנציגים שלכם, של הממשלה, של כולם.

סמוטריץ' במליאה: יחד נפסיק את אפליית החרדים

''אחיי, חברי הכנסת החרדים, מחר תעלה להצבעה הצעה שלי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האפליה הקשה כלפי הציבור החרדי סביב משבר הקורונה. אי אפשר לקבל מציאות של אפליה כלפי ציבור מסוים''.

סמוטריץ' קרא לחברי הכנסת החרדים לתמוך בהצעה, ''אני קורא לכם לדרוש מהקואליציה שאתם ממשיכים להיות חברים בה לתמוך בהצעה הזו, ויחד נחקור את הנושא לעומק ונפסיק את אפליית החרדים.

''יחד נפעל בעזרת השם בלי פוליטיקה, ובלי משחקים לתקן את העוול ולוודא שהאפליה הנוראית הזו תיפסק", הוסיף שר התחבורה לשעבר.