אושר בטרומית: אסור לבצע טיפולי המרהערוץ כנסת

סיעת יהדות התורה התכנסה לישיבה דחופה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני, והחלטת מפלגת כחול לבן לתמוך בהצעת החוק האוסרת טיפולי המרה.

''כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם", אמרו במפלגה החרדית.

''כמו כן, אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה ראש הממשלה גם הם כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפירצה בחומות היהדות - הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו''.

סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב חוקים בנושאי דת ומדינה, אשר מפאת המחויבות להסכם הקואליציוני עד היום המתינו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה.

''היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך", הוסיפו אנשי יהדות התורה.

ח"כ אבוטבול: נחצה קו אדום

כאמור, מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה ללהט"בים. כחול לבן תמכה בחוק, בניגוד לעמדת הקואליציה, וגם השר אמיר אוחנה הצביע בעד החוק.

יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ כתב בטוויטר, "טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות".

שרי הליכוד אופיר אקוניס, יואב גלנט ויובל שטייניץ, וחברי הכנסת אבי דיכטר, קרן ברק, גדעון סער, גדי יברקן, עוזי דיין, אלי כהן ומיכל שיר לא השתתפו בהצבעה.

שר התיירות אסף זמיר אמר כי הוא ''‏בעד החוק ונגד טיפולי המרה. בעד שיוויון ונגד דיכוי. שואלים אותנו לעיתים מה הם הקוים האדומים שלנו. להלן דוגמא חיה''.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תמך בהצעת החוק ואמר לפני ההצבעה, ''יום חשוב לקהילה הלהט''בית, נצביע בעד הצעת החוק של ניצן הורוביץ לאיסור טיפולי המרה. זה לא עניין של אופוזיציה וקואליציה, זה עניין של חייהם של נערים ונערות''.

ח"כ אזולאי: נחצה קו אדום

ח''כ בצלאל סמוטריץ' מסיעת ימינה תקף: ''אז הליכוד וכחול לבן, השותפים של המפלגות החרדיות לקואליציה, בגדו בהם והעבירו עכשיו יחד עם האופוזיציה חוק שפוגע בקדושת המשפחה היהודית בניגוד למשמעת הקואליציונית. עדיין המפלגות החרדיות יצייתו למשמעת הקואליציונית ויצביעו נגד וועדת החקירה הפרלמנטרית שלי?! לא נמאס לכם להיות פראיירים?!''.

במפלגות החרדיות זועמים על ראש הממשלה נתניהו והליכוד שלא הפעילו את המשמעת הקואליציונית ולא דרשו מכחול לבן להתנגד לחוק. סגן שר מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת".

יו"ר וועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, אמר על הצבעת כחול לבן בעד החוק כי "היה מצופה ממפלגה שהתיימרה להיות מפלגת שלטון שתפעל באחריות ולא על פי גחמות ונקמות, בוודאי שלא בנושאים שנוגעים בציפור הנפש של היהדות. זו פגיעה במחויבות ההדדית של הקואליציה על כל המשתמע. לא יכול להיות שהיהדות תשמש בת ערובה במאבקים ובנקמות ההדדיות של כחול לבן והליכוד".

בש"ס הודיעו לאחר אישור החוק האוסר טיפולי המרה בקריאה טרומית: לא נשתתף בהצבעות במליאה עד להודעה חדשה.