הרב ארל'ה הראל
הרב ארל'ה הראלצילום: עופר עמרם

לכל מלחמת תרבות יש כללים. והיום הכללים הללו הופרו.

מלחמת תרבות עזה מתנהלת בחברה ישראלית סביב כמה נושאים, ואחד הבוערים שבהם הוא הסוגיה הלהט"בית.

על שורת תת-נושאים נטושה מלחמה זו, אבל אחד מהם היה צריך להישאר מחוץ לכללי המשחק – הזכות של כל אדם לבחור איזה טיפול לקבל, בשעה שהוא מתמודד עם נטייתו המינית.

הזכות הזו, זכות יסוד בסיסית, נשללה היום מאזרחי ישראל. נכון, רק בקריאה טרומית, אבל הדרך לקריאה שנייה ושלישית קצרה, ואם לא נתעורר, החוק שעבר היום בכנסת – איסור על ביצוע טיפולים לשינוי נטיה מינית, יעבור וייכנס לספר החוקים של מדינת היהודים, אשר אוסרת על אזרחיה לחיות על פי תורת היהודים.

לרוסיה הקומוניסטית דמינו, לסדום ועמורה היינו. היעלה על הדעת דבר כזה? שמדינת ישראל תאסור על גבר או אשה, החווים משיכה לבני מינם ואינם מעוניינים בה, איש איש וסיבותיו הלגיטימיות, לפנות אל גורמים אחראיים אשר יוכלו לעזור להם לנסות לחוות שינוי בתחושות אלו? ואחרי זה עוד ידברו כאן על הדתה... בדיחה טובה.

ואנחנו שותקים, למרות שהיינו צריכים לצאת היום לרחובות ולחסום אותם (במגבלות קורונה, כמובן...), למרות שהיינו צריכים לצאת לרחובה של עיר בזעקה גדולה ומרה, על עוד קו גבול שנחצה – לראשונה, כנסת ישראל הצביעה בעד חוק הכופה על אזרחיה דרך חיים המנוגדת לתורה מכל וכל.

טוענים תומכי החוק שטיפולים כאלו מזיקים למטופלים. אני מוכן להתווכח איתם על זה, אבל זה באמת לא משנה. שיחשבו. זכותם. אבל שייתנו לי את הזכות לחשוב אחרת. שייתנו לי את הזכות לחיות על פי אמונתי, שיפסיקו להילחם בנו וייתנו לנו לחיות את חיינו בשקט.

ועוד יותר מזעזעת היא העובדה שחברי הכנסת של הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, בחרו לברוח מהמליאה בשעה ההצבעה הכל-כך גורלית הזו, ולא לייצג את קהל הבוחרים שלהם. מעניין אם אנשים שומרי תורה ומצוות יוכלו להמשיך להצביע למפלגה שלא משרתת אותם, שפוגעת בבנים שלהם, ששותפה לכך שאם מחר הבן שלי או שלכם ירצה לפנות למטפל מקצועי ולקבל טיפול מציל חיים, הוא יצטרך לרדת מהארץ.

ועוד שתי הערות: בעבר, הוגשו כבר הצעות חוק כאלו לשולחנה של הכנסת, ונידחו כולן. אבל, ההצעות הקודמות דיברו רק על איסור טיפול בקטינים, ואילו הצעה זו כוללת גם איסור טיפול בבגירים! כלומר, אדם שקול, ד"ר למשפטים למשל, בן 30, שיחליט שהוא מספיק נבון כדי לשקול את כל השיקולים וללכת לטיפול רה-אוריינטציה, לא יוכל לעשות זאת, בשם דיקטטורה בולשביקית שיודעת מה טוב בשבילו יותר טוב ממנו.

שנית, הצעת החוק אוסרת רק על פסיכולוגים להעניק טיפול כזה. אז אתם יודעים מה יקרה כשהיא תיכנס לספר החוקים? כל השרלטנים שבהם אנחנו נלחמים שנים, כל מיני מטפלים בגרוש שעשו רבע קורס פסיכותרפיה בהתכתבות, יתחילו לקבל את מאות ואלפי הפונים שימשיכו לפנות אליהם, כי לא תהיה להם ברירה. אבל הם באמת יזיקו, כי הם לא יודעים איך לעשות זאת, וכי אף אחד לא מפקח על עבודתם. חלם בהתגלמותה.

בתפילה ובתקווה שתיפקחנה עיני עיוורים, והציבור הדתי כולו יצא למלחמת חורמה עזה כנגד החרפה הזו, וימי האבל הללו על חורבן בית מקדשנו יהפכו לנו לששון ולשמחה, אמן.

הכותב הוא יו"ר וועדת האתיקה של ארגון 'כמוך'