סמוטריץ' נגד הכפייה החילוניתערוץ כנסת

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף אתמול (רביעי) מעל בימת הכנסת את אישור החוק האוסר ביצוע טיפולי המרה בקריאה טרומית, תוך שהחוק מחריג במפורש ניתוחים לשינוי מין פיזיולוגי בקטינים.

"יכולתי לדבר עכשיו על קדושת המשפחה היהודית, על בריאות טבעית של 'זכר ונקבה בראם', אבל לא צריך לדבר או להתווכח על זה כשמדברים על החוק המופרך שעבר עכשיו בקריאה טרומית ואני מאוד מקווה שלא יתקדם מעבר לכך", פתח סמוטריץ'.

"החוק הזה בהפוך על הפוך מובל על ידי מי שמבקשים כל הזמן את הזכות 'חיה ותן לחיות', שמבקשים עכשיו לכפות את אמונתם, את עמדתם ואת תפיסתם על מי שמבקש לחיות אחרת", טען יו"ר האיחוד הלאומי.

לדבריו, "איך אפשר למנוע מאדם, בחור צעיר שמבולבל בזהות המינית שלו ומבקש לקבל סיוע, מבקש להקים בית, אשה ילדים, איך אפשר לאסור עליו לממש את רצונו".

"אתם בטרלול פרוגרסיבי פונדמנטליסטי מנסים לכפות את עמדתכם", תקף סמוטריץ', "תראו איך עברתם מהרצון לתת למי שרוצה לחיות את חייו בצורה א' לרצון לאסור על מי שרוצה לחיות את חייו בצורה נורמלית ובריאה להשתדל ולהתאמץ ולעשות".

דבריו של סמוטריץ' עוררו את זעמו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהגיע למליאה לפני הנאום, ובעקבותיו עזב את המליאה בצעקות, תוך שסמוטריץ' קורא לו, "אל תברח".